مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز برای هر روز هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه دارد.

 حامد آرامش  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته هشت میلیارد و ۷۳۶ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۶۲ ریال جریمه بخاطر استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز در استان سیستان و بلوچستان وصول شده است.

حامد آرامش افزود: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال خواهد بود.

وی تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، ۲ برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

آرامش اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱، بازرسان کار استان و دستگاه‌های وظیفه مدار در قالب گشت مشترک بازرسی، یک‌هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی مقابله با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سطح استان انجام دادند.

وی افزود: این بازرسی‌ها منجر به شناسایی ۸۳۴ نیروی کار خارجی غیرمجاز و معرفی ۸۸ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شماره تلفن‌های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیرو‌های خارجی غیرمجاز در نظر گرفته شده که هموطنان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۳:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
واقعا دریغ از یک جو سواد !!! این همه اتباع غیر مجاز که در کشور وجود دارد بجای غذا علف بخورند واگر کار گیرشان نیاد میرند دزدی می کنند
اتباع را سرو سامان بدهید مثل کشورهای دیگر اینها که غیر قانونی آمده اند جمع کنید وبه کشور های خودشان بفرستید
اتباع که غیر مجاز باشد هیچگونه کنترلی روی این افراد وجود ندارد نه نام دارند نه گذرنامه دارند
حالا سوال اینجاست اگر فردا یکی از اتباع مرتکب جنایت شد چطور آنها را به میز عدالت می سپارید!!!!!