امام جمعه شهرکرد گفت: روش‌های نوین برای جذب کودکان به سمت کتابخانه‌ها ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد جشنواره کتابخوانی رضوی را به عنوان یک کار ارزشمند در بخش فرهنگ دانست و اظهار داشت: به‌کارگیری روش‌های نو و ایجاد جاذبه برای آوردن کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها ضروری است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در دیدار جمعی از کتابداران و مسوولان ستادی اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: فعالیت در زمینه کتاب و کتابخوانی از عرصه‌های مهم فرهنگی است و کتاب که محصول قلم است، که خداوند به آن قسم یاد می‌کند در فرهنگ ما جایگاه رفیعی دارد.

وی ادامه داد:یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده نرخ کتابخوانی در کشور و استان ما کم باشد، این است که اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه جانیفتاده و نهادینه نشده است و کسانی که در این مجموعه هستند باید عظمت این کار فرهنگی را درک و به نسل جدید منتقل کنند.

نکونام تاکید کرد: انسان اگر عظمت کاری را درک کرد، به آن دلبسته‌تر می‌شود و با اشتیاق و ولع به سمت آن حرکت می‌کند و هرآن‌چه در توان دارد برای افزایش کمیت و کیفیت در آن زمینه بهره می‌بَرد و در مقابل آن در صورتی که اهمیت کاری را درک نکند، با سستی آن کار را انجام می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: ایجاد جاذبه برای آمدن کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها ضروری است و ایجاد شوق در این قشر، نیازمند صرف هزینه‌های زیادی نیست و با خلاقیت، نوآوری و خلق فضای پُرنشاط در کتابخانه‌ها، می‌توان پای آن‌ها را به کتابخانه باز کرد و در این راه می‌توان با برگزاری فراخوان تولید کاردستی توسط کودکان و نوجوانان، تولیدات ایشان را در کتابخانه‌ها به نمایش گذاشت.

نکونام با تاکید بر لزوم به‌کارگیری روش‌های نو در ترویج کتابخوانی گفت: می‌توان با راه‌اندازی غرفه‌های کتاب در مراکز مختلف، ادارات، پارک‌ها و مناطق گردشگری استان به معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت و در سایه این فرهنگ آسیب‌های اجتماعی را نیز کاهش داد.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی مانند جشنواره رضوی نیز از کار‌های بسیار خوب و ارزشمند در این زمینه است که مورد استقبال جامعه نیز قرار گرفته است، به‌ویژه آنکه جوهره امامانمان (ع) هنوز به‌درستی شناسایی نشده و معرفی کتاب به مخاطبین در مقاطع سنی مختلف می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.