فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش برنامه‌های دهه ارتش در استان کرمان را اعلام کرد.

سرتیپ امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش(نزاجا) در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتش (۲۹ فروردین) با بیان اینکه برنامه های هفته ارتش امسال به علت تنوع از ۱۹ فرودین آغاز شده است و تا سوم اردیبهشت ادامه دارد، گفت: برنامه های بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی با افتتاح بخش اطفال بیمارستان امام حسین (علیه السلام) ارتش آغاز شد که همه مردم می توانند از امکانات این بیمارستان در کرمان استفاده کنند.

او افزود: تا به حال سه بخش مهم تسکین درد بیماران سرطانی، بخش آن آی سی یو و ... را در بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی کردیم که محدودیتی برای خدمت رسانی هم ندارند.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه این ۳ بخش مختص کارکنان ارتش نیست و هر قشری با هر بیمه‌ای می‌تواند از این بخش‌ها خدمات بگیرد، تصریح کرد: امروز دیدار فرماندهان یگان‌های ارتش با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، غبارروبی گلزار شهدا و مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و عطرافشانی گلزار شهدا در شهرستان سیرجان را داشتیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه فردا برنامه مهمی در  پیش داریم، گفت: فردا بیست و چهارمین سالگرد شهادت امیر سرافراز صیاد شیرازی را در تالار فرهنگیان شهرستان کرمان خواهیم داشت که در حقیقت امسال برای اولین بار برنامه تبیین این شهید والامقام را خواهیم داشت.

او گفت: در این مراسم از مقالات تبیین اندیشه‌های شهید صیاد شیرازی تجلیل و از کتاب خط در خط نوشته سرهنگ بازنشسته جانباز ارتش نیز به مناسبت دهه ارتش رونمایی خواهد شد.

امیر غلامعلیان با بیان اینکه دیشب ضیافت افطار اطعام ۲۰۰ نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد از برنامه‌های معنوی و مهمی بود که در طول دهه ارتش برگزار شد، افزود: مسابقات ورزشی بین یگان‌های نیرو‌های مسلح مستقر در استان کرمان نیز به مناسبت دهه ارتش برگزار می‌شود.

امیر غلامعلیان با اشاره به ۲۹ فروردین و روز ارتش، بیان داشت: در این روز رژه یگان‌های موتوری و خودرویی ارتش را در بلوار ۲۲ بهمن با حضور همه اعضای شورای تامین و آحاد مردم خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: ویزیت رایگان بیمارستان امام حسین (ع) در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های ما در این ایام خواهد بود که تاکنون طی چند مرحله این امر انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در حوزه مغز و اعصاب که یکی از تخصصی‌ترین قسمت‌های پزشکی است تا به حال ۲ هزار عمل مغز واعصاب رایگان انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه همه بیماران نتیجه گرفته اند و بهبود یافته اند.

امیر غلامعلیان با اشاره به برگزاری بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت شهید سپهبد ولی الله قرنی به‌عنوان اولین شهید ترور، تصریح کرد: این شهید والامقام با درجه سرلشکری از ارتش زمان طاغوت اخراج شده و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب از سوی حضرت امام راحل به فرماندهی ارتش منصوب و سرانجام در سوم اردیبهشت ۵۸ بدست منافقان ترور شد.

او افزود: در روز قدس که در دهه ارتش واقع شده است، تعداد ۲ هزار بروشور و رونمایی از تابلو عکس شهید نگارستانی اولین شهید نیروی دریایی متولد کرمان رونمایی خواهد شد.

امیر غلامعلیان با اعلام اینکه تاکنون ۲۸ مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق محروم استان کرمان انجام شده است، عنوان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده اند به همت کارکنان ارتش و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه ارتش در کرمان خواهد بود.

او افزود: پارسال تمام رودخانه‌های در معرض سیلاب استان کرمان اعم از رفسنجان و زرند به همت گروه مهندسی ارتش لایروبی شد و بابت این کار هیچ ریالی از دولت دریافت نکردیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه در استان‌های کرمان، سیستان و  بلوچستان، هرمزگان و یزد خدمت رسانی می‌کنیم، گفت: ۹۰ کیلومتر آبرسانی در بخش هیرمند استان سیستان و بلوچستان انجام داده ایم، همچنین دو بیمارستان حاد تنفسی در شهرستان خاش و زاهدان احداث و تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده ایم و ۲۰۰ هزار احشام مردم سیستان وبلوچستان با تلاش نیرو‌های ارتش آبرسانی و تغذیه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار