مدیرکل منابع طبیعی تهران گفت: کاشت ۸ میلیون اصله نهال در سطح ۶ هزار هکتار ظرف چهار سال در رویشگاه‌های استان تهران هدف گذاری شده است.

آقای رضا بیانی گفت: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طبق برنامه ریزی صورت گرفته سهم استان تهران سالانه کاشت ۲ میلیون اصله نهال در سطح  حدود ۱۵۰۰ هکتار است.

او افزود: نهال های مورد نیاز برای کاشت در این استان های دماوند و ملارد تامین می شود.

بیانی ادامه داد: کاشت نهال ها با اولویت احیا و غنی سازی و همچنین توسعه جنگل ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: برای کاشت نهال از گونه های بومی استان تهران مانند ارس،سنجد و پنبه استفاده می شود.

او سطح جنگل های طبیعی استان تهران را ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بیشتر جنگل های f5 تاج پوشش ۵ تا ۱۰ درصد و همچنین یک تا ۵ درصد هستند که شامل جنگل ارس می شود و همواره احیا و غنی سازی را در همین محدوده ها انجام می دهیم.

بیانی گفت: محدوده ها برای توسعه جنگل در استان تهران را شناسایی و انتخاب کرده ایم و همواره نهال ها در مناطقی که بیش از ۳۰۰ میلی متر بارندگی داشته باشند، کاشته خواهند شد.

او درباره مراقبت و نگه داری از نهال ها در قالب طرح یک میلیارد درخت در استان تهران گفت: مراقبت و نگهداری از نهال های کاشته شده توسط شرکت ها و پیمانکارانی که با آنان عقد قرارداد خواهیم داشت، برای ۴ سال انجام می شود تا نهال ها مستقر شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: امسال هم شهرداری تهران برنامه کاشت ۱۵۰۰ هکتار نهال را برنامه ریزی کرده و شهرک های صنعتی ۲۵ درصد عرصه هایشان را نهال کاری خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
میوه بکارید، تا ملت حال کنند
آخرین اخبار