بازارچه مرزی میرجاوه بعد از ۳ سال تعطیلی با حضور مسئولین سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان بازگشایی شد.

 مدیر بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بعد از چندین نشست مشترک کمیسیون مرزی ایران و پاکستان، درباره افتتاح بازارچه مرزی مشترک توافق شده بود که سرانجام طرفین توافقات خود را اجرایی کردند.

مبین میر یکی از اهداف احداث بازارچه‌های مرزی را تسهیل روند مبادلات تجاری دو کشور و جلوگیری از قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: با افتتاح این بازارچه روزانه ۱۰۰ کامیون کالا‌های خود را به کشور پاکستان صادر خواهند کرد؛ همچنین با فعالیت این بازارچه برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.
 
ریگی رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بازارچه مرزی میرجاوه از اولین بازارچه‌های مرزی فعال بوده که به دلایلی سه سال بسته بود و امروز دوباره بازگشایی شد. از مزایایی این بازارچه مرزی صادرات انواع کالا‌های مورد نیاز کشور پاکستان مثل تره بار و سیمان و مصالح ساختمانی است.

شوکت، رئیس اتاق بازرگانی ایالت بلوچستان پاکستان نیز از افتتاح این بازارچه ابراز خرسندی و از ایران به عنوان یک کشور دوست و همسایه یاد کرد و اظهار داشت: کشور پاکستان همه محصولات و کالا‌های ایرانی را استفاده می‌کند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۲:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
سلام آیا لباس و وسایل خانگی هم داخل بازار موجوده
وسایل پاکستانی لوازم خانگی و پوشاک؟
Iran (Islamic Republic of)
Mahmod
۱۸:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
آقای میر چرا دروغ میگی برادر این بازارچه ۱۱ ماه تعطیل شده چرا میگی ۳ سال من خودم اونجام بعدشم با تلاش مرزبانی این بازاچه دوباره فعال شد تو که جز سنگ اندازی کار دیگه ای برا این بازارچه نکردی!!!!!!
آخرین اخبار