شرکت تسلا ۴۲۲ خودرو در آمریکا را به دلیل نقص در سیستم تعلیق این خودرو‌ها فراخوان کرده است.

به نقل از رویترز، تسلا بیش از ۴۰۰ خودروی مدل ۳ را در ایالات متحده فراخوان کرده، زیرا ممکن است بست‌های اتصال جانبی سیستم تعلیق جلو با مشکل مواجه شوند.

 تسلا این لوازم جانبی سیستم تعلیق را تعمیر یا جایگزین می‌کند تا مشکلی را که می‌تواند باعث جدا شدن پیوند جانبی از فریم در خودرو‌ها شود برطرف کند. این فراخوان شامل خودرو‌های مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ می‌شود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گفت که جداسازی این اتصالات جانبی می‌تواند تراز چرخ‌ها را تغییر دهد و باعث بی ثباتی و افزایش خطر تصادف شود.

 تسلا اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۱۹ دارای ۲۵ ادعای نقص در سیستم تعلیق و ۲ گزارش میدانی بوده است که مربوط به این فراخوان بوده اند و یا عدم ارتباط آن‌ها با این فرخوان منتفی نشده است. با این وجود تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تصادف یا صدمات بر اثر این نقص گزارش نشده است.

 فراخوان خودروی جدید ادامه فراخوانی است که در سال ۲۰۲۱ و برای نقص فنی مشابه انجام شد که تقریباً ۲۸۰۰ مدل ۳ را از سال‌های مدل ۲۰۱۹-۲۰۲۱ و خودرو‌های تسلا مدل Y ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را شامل می‌شد.

 این فراخوان پس از آن انجام شد که تسلا اعلام کرد ۳۹ مورد در تعمیرات دوره‌ای گزارش شده که در آن یک یا دو سیستم تعلیق جلوی خودرو دچار نقص بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار