۵۰۰ کودک دارای سوء تغذیه در قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون ۵۰۰ کودک زیر پنج سال دارای اختلال رشد و سوء تغذیه در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت:  این کودکان از طریق مراکز بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند، سپس در بازه‌های زمانی مشخص مورد پایش قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی از چرخه خارج و کودکان دیگر جایگزین شوند.

وی همچنین اظهار کرد: ماهیانه به طور میانگین ۱۰۰ هزار تومان به منظور تامین حداقل نیاز غذایی و ارتقای سلامت و هوش کودکان نیازمند در قالب بن کارت به سرپرستان این کودکان که توانایی مالی کافی را ندارند، پرداخت می‌شود.

صیادی با اشاره به اینکه فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، تصریح کرد: سال گذشته به همین منظور ۳۶۰ میلیون تومان ویژه کودکان زیر پنج سال در استان هزینه شد.

این مسوول افزود: رویکرد اصلی این نهاد، آموزش شیوه‌های ارتقای کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل است.

وی بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ مادر باردار و شیرده نیز در این طرح از امنیت غذایی برخوردار شدند، اضافه کرد: طی یکسال گذشته بیش از ۷۸۱ میلیون تومان نیز برای ارتقای شاخص سلامت این گروه از جامعه هدف پرداخت شد.

صیادی خاطر نشان کرد: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند تا دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

این مسوول همچنین اضافه کرد: همچنین برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیز خدمت رسانی به سه هزار و ۹۲۰ مددجو با هزینه‌ای بیش از ۳۶۷ میلیون تومان اجرا شده است تا بتوانیم سطح بهداشت را در میان نیازمندان ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار و ۲۵۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین قرار دارند که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار و ۴۹۱ خانوار شهری و ۱۵ هزار و ۷۵۹ خانوار روستایی هستند که این آمار به دلیل ورود و خروج مددجویان از چرخه حمایت در ماه‌های مختلف متغییر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.