رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف ۴ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس و کشف ۲۷۰ هزار لیتر گازوئیل خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب کیش و در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران ناوگروه یکم شناور دریابانی مستقر در این جزیره موفق شدند ۴ فروند شناور حامل سوخت قاچاق را در حد فاصل نوار مرزی کشورمان در آب‌های خلیج فارس شناسایی و توقیف کنند.

قهرمانی گفت: در بازرسی از این شناور‌ها بیش از ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط شد.

او ارزش تقریبی سوخت‌های مکشوفه را بیش از ۸۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: قاچاقچیان به طرز ماهرانه‌ای اقدام به ایجاد مخازن در بدنه و جداره زیر شناور‌ها و جاسازی سوخت در این مخازن کرده بودند که با توانمندی و هوشیاری ماموران دریابانی، این مخازن کشف شد.

وی گفت: سوخت‌های کشف شده طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و وارد چرخه توزیع قانونی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به پیامد‌های مخرب و تاثیرگذار پدیده قاچاق به ویژه قاچاق فرآورده‌های نفتی بر اقتصاد کشور، گفت: دستگاه قضایی استان هرمزگان در جهت صیانت از سرمایه‌های ملی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق سوخت هرگز کوتاه نخواهد آمد و به همین منظور با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان در زمین و دریا مقابله خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.