رئیس سازمان صمت گیلان گفت: هیچ افزایش قیمتی در حوزه بتن آماده و شن و ماسه نداریم.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه افزایش خودسرانه قیمت بتن آماده و شن ماسه تخلف است، گفت: هیچ انجمنی حق افزایش قیمت خودسرانه محصول خود را ندارد. 

او در نشست با مدیران خانه معدن و فعالان بتن آماده و شن ماسه افزود: برخی از فعالان حوزه شن و ماسه بدون هماهنگی و طی فرآیند قانونی اقدام به گرانفروشی کرده اند که با متخلفان و گرانفروشان برخورد جدی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان اقدام انجمن بتن و شن و ماسه را کاملا غیرقانونی و اخلال در نظام اقتصادی دانست و تصریح کرد: به عنوان یک نهاد حاکمیتی این بی نظمی را نمی‌پذیریم و با مسببان آن برخورد قانونی به عمل می‌آید.

به گفته پورحیدری، قیمت‌ها همان نرخ سال گذشته است و فعلا هیچ گونه تغییر قیمتی برای بتن آماده و شن و ماسه نداریم.

او با تشریح ضوابط قیمت گذاری و تغییر نرخ اعلام کرد: قبل از هرگونه اقدامی لازم است دلایل و مستندات و آنالیز قیمت تمام شده کالا و یا خدمات به این اداره کل اعلام شود و در جلسات فنی و کارشناسی با توجه به فضای اقتصادی کشور و بررسی شود تا خروجی آن به تغییر قیمت یا عدم پذیرش بینجامد.

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: با هر واحد که مرتکب تخلف شده است به شدت برخورد می‌شود تا بداند بی اعتنایی به قوانین و ضوابط جاری نهاد حاکمیتی کشور و قیمت گذاری سلیقه‌ای و خودسرانه چه عواقب و تبعاتی دارد.

پورحیدری افزود: اجازه نخواهیم داد عده‌ای بدون توجه به وضعیت معیشت مردم و فشار‌های اقتصادی در حوزه ساخت و ساز مسکن به تخلف خود ادامه دهند و بدون هماهنگی و أخذ قیمت جدید و طی مراحل قانونی بازار را دچار چالش کنند.

بیش از ۶۲ واحد دانه بندی شن ماسه و و ۶۴ کارگاه بتن آماده در کل استان گیلان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.