حسن زیودار مدیر کل راه آهن زاگرس میگوید: گروه نظارت بر خط و سازههای فنی این اداره کل با همکاری امور نگهداری خط و ابنیه فنی (شرکت تراورس)، در جهت عملیات نگهداری و تعمیرات مستمر خود، نسبت به برچیدن یک دستگاه سوزن فرسوده و مستهلک قدیمی، اجرای ۷۰ متر مکعب عملیات خاکی و همچنین مونتاژ و نصب یک دستگاه سوزن UIC۶۰ با تراورس بتونی و راه اندازی علائم الکتریکی مربوطه اقدام نموده است.
او گفت: اجرای ۶۰ مترمکعب بالاست ریزی و زیرکوبی سوزن و خطوط رابط طرفین نیز، از جمله فعالیتهای تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه اندیمشک بوده است.
مدیرکل راه آهن زاگرس به مزایای استفاده از سوزن با تراورس بتونی اشاره کرد و ادامه داد: پایداری و استحکام بیشتر سوزن، افزایش ایمنی سیرقطارها، هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر، راحتی سیر وسائل نقلیه، عمر طولانی و کاهش مصرف سوخت وسائل نقلیه به دلیل نیاز نداشتن به کاهش سرعت عبوری در هنگام رسیدن به سوزنها و... از جمله این مزایا است.
آقای زیودار گفت: پروژه نصب و جایگزینی سوزنهای سنگین با تراورس بتنی به جای سوزنهای سبک قدیمی با تراورس چوبی در ایستگاههای راه آهن زاگرس کماکان ادامه خواهد داشت.