نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ساماندهی ۵۲۰۰ خادمیار و یاور رضوی در سمنان تاکید کرد و گفت: خدمت به امام رضا (ع) از مسیر خدمت به مردم می‌گذرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست مسؤولان کانون‌های تخصصی خدمت رضوی و دبیران شهرستان‌های تابعه این استان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ رضوی خدمت‌رسانی به عموم مردم است و  بالاترین زیبایی‌ها اخلاق نیکو است که شامل اخلاق فردی و شخصی و نیز اخلاق اجتماعی و عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان باید به‌طور مستمر شاخصه‌های اخلاقی خود را با سیره اهل بیت (ع) مقایسه کند، اضافه کرد: یکی از صفات مهم اخلاقی که در قرآن نیز بر آن تأکید شده، اخلاص است که بهترین فرد برای قضاوت در مورد آن، پس از خداوند متعال خود انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با بیان اینکه برخی افراد ظواهر کار خود را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که انسان تصور کند این فرد در اخلاص نمره بالایی دارد، گفت: اگر انسان بتواند نیت خود را برای خدا خالص کند به درجه بسیار بالای اخلاص دست می‌یابد.

وی رعایت اخلاص در برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه معارف و ارزش‌های دینی را حائز اهمیت دانست و افزود: اگر انسان در کار‌های فرهنگی و مذهبی نظیر خدمت به امام رضا (ع)، خدای نکرده به سمت ایجاد سابقه کاری و برجسته‌سازی نام خود حرکت کند، وارد مرحله خطرناکی شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه قرآن کریم درجه اخلاص را بالاتر و خطیرتر از ایمان و عمل صالح عنوان کرده است، گفت: در برخی مواقع شیطان اعمال آلوده به ریای انسان را به‌گونه‌ای تزئین می‌کند تا انسان تصور کند که به درجه اخلاص رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.