معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از ایجاد زنجیره ارزش راهبردی برای گیاهان دارویی در سمنان خبر داد و گفت: این استان در زمینه تولید دارو ظرفیت‌های عظیم اقتصادی دارد.

محمدرضا صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان در جلسه زنجیره ارزش راهبردی استان سمنان با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها و هدفگذاری‌های مهم و جدی معاونت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ بحث زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان است، تاکید کرد: باور و دغدغه مندی در اجرای این طرح مهم، از ارکان اصلی است که باید در دستگاه‌های مرتبط با طرح ایجاد و تقویت شود.

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری جلسات متعدد، ضرورت ورود به فاز عملیاتی در اجرای طرح وجود دارد و نباید توقف در حوزه مطالعاتی ایجاد شود، افزود: تامین منابع مالی برای اجرای طرح و لحاظ نمودن ساختار قانونی و حقوقی برای عاملان راهبری زنجیره از اهمیت مبنایی برخوردار است که در حال پیگیری و تدوین ساختار قانونی با هماهنگی نهاد‌های ذیربط هستیم.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: حوزه ICT، شیلات و کشاورزی نوین، معادن، خودروسازی، صنایع خلاق و زنجیره تولید دارو شامل گیاهان دارویی، داروی دامی و انسانی پتانسیل‌هایی هستند که می‌توان در حوزه ایجاد زنجیره ارزش راهبردی مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

صادقی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی که با انگیزه‌تر و جدی‌تر با طرح‌های عملیاتی به بحث زنجیره ارزش ورود کنند در اولویت هدف گذاری قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.