مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: همزمان با اتمام طرح نوروزی، یک میلیون و ۳۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی استان ثبت شد.

احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به آمار نوروزی تردد در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: همزمان با اتمام طرح نوروزی ۱۴۰۲ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی استان سمنان ثبت شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از ۶۶ سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور نزدیک به ۳۶۰ هزار تخلف سرعت در محورهای برون شهری استان ثبت شده است، افزود: محور گرمسار- آرادان و بالعکس بیشترین تردد در طرح نوروزی به خود اختصاص داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: مبادی ورودی استان همزمان با بیست و هشتم اسفند ماه ۱۴۰۱ پرترافیک‌ترین روز در طرح نوروزی ۱۴۰۲ بوده و بیشترین سهم تردد پلاک‌های ثبت‌شده در محورهای مواصلاتی استان، به ترتیب مربوط به خودروهای با پلاک استان‌های تهران، سمنان و خراسان رضوی است.

منصورکیایی متوسط تردد روزانه در مبادی ورودی استان سمنان را ۶۳ هزار و ۵۰۰ تردد دانست و یادآور شد: بر اساس اطلاعات آماری دستگاه‌های تردد شمار و با توجه افزایش سفرها در این ایام، سهم خودروهای سنگین از این حجم تردد بیش از ۱۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه رانندگی در سرعت بالا احتمال وقوع تصادف و نیز شدت آن را افزایش می‌دهد، گفت: این در حالی است که با کاهش سرعت امکان کنترل وسیله نقلیه نیز راحت‌تر بوده و علاوه بر آن در صورت وقوع هر نوع تصادفی ضربه ناشی از برخورد نیز کمتر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.