فرماندار اهر از خسارت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی بارش برف و سرمازدگی به باغات این شهرستان خبر داد.

آقای غنی‌زاده در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به خسارت سنگین سرمازدگی به باغات شهرستان اهر گفت: بارش برف در ۱۱ فروردین‌ماه و به دنبال آن کاهش دمای هوا، خسارت سنگینی به باغات و بخش کشاورزی شهرستان اهر وارد کرد.

فرماندار اهر افزود: به دنبال بارش برف و کاهش دما در شرایطی که درختان هسته‌دار و دانه‌دار شکوفه داده بودند گروهی از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان را مامور به ارزیابی سطح خسارت سرمازدگی کردیم و نهایتاً پس از بازدید‌ها و ارزیابی‌های مختلف میزان خسارت سرمازدگی باغات شهرستان اهر ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

وی بابیان این‌که سطح باغات خسارت‌دیده از سرمازدگی شامل ۶ هزار و ۱۹۴ هکتار می‌شود یادآور شد: بیشترین خسارت سرمازدگی مربوط به درختان سیب بود که ۵۶۰۰ هکتار از باغات سیب شهرستان اهر را دچار خسارت ۹۰ درصدی کرد و علاوه بر درختان سیب، باغات گردو، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گلابی، آلو و گوجه سبز نیز دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شدند.

آقای غنی‌زاده تاکید کرد: بر اساس گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با خسارت سرمازدگی به باغات علاوه بر زیان اقتصادی و معیشتی به کشاورزان با این حجم از خسارت کاهش ۱۲۹ هزار و ۳۸۹ تُنی در تولید محصولات کشاورزی شهرستان اهر پیش‌بینی می‌شود.

فرماندار اهر با تاکید بر این‌که جبران خسارت سرمازدگی باغات شهرستان اهر را از طریق مدیریت بحران استانداری و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی پیگیری می‌کنیم خاطرنشان کرد: با توجه به خسارت سنگین سرمازدگی به کشاورزان، پیگیری این موضوع در اولویت کاری فرمانداری و جهاد کشاورزی بوده و برای گزارش میزان خسارت سرمازدگی به مراجع ذیصلاح و پیگیری جبران زیان کشاورزان از طریق اداره‌کل مدیریت بحران استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیر هستیم و امیدواریم پیگیری‌ها جهت جبران خسارت کشاورزان به نتیجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.