سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از تولید ۳ و نیم میلیون اصله نهال شناسه دار در نهالستان‌های استان خبر داد.

نوید رضا فرهانی گفت: در استان گلستان ۲۴ واحد نهالستان دارای مجوز از موسسه بذر و نهال کشور و متعلق به بخش خصوصی، سالانه اقدام به تولید ارقام مختلف از گونه‌های باغی از جمله زیتون، گردو (پیوندی، بذری، پکان)، انار، خرمالو، انجیر و انواع سیاه ریشه ها می‌کنند.

او افزود: این واحد‌های تولیدی تحت نظارت مستمر کمیته فنی نهال، مطابق با استاندارد‌های ابلاغی نهال‌های مثمر شناسه دار مورد نیاز استان و دیگر مناطق کشور را تامین می‌کنند.

فرهانی ادامه داد: در سال گذشته بیش از سه و نیم میلیون اصله نهال استاندارد و دارای شناسه در نهالستان‌های مجوزدار در استان تولید شده که برای کاشت در باغات جدید الاحداث، به بازار مصرف کشور عرضه شد.

صانعی، مسئول دفتر نهال جهاد کشاورزی گلستان هم در این باره گفت: در بیستمین سال اجرای طرح کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار، تاکنون ده هزار اصله نهال زیتون و ۳هزار ۷۰۰ اصله نهال گردوی پیوندی و ۷۵ هزار اصله نهال و نشاء انواع گیاهان داروئی، برای توسعه باغات مثمر در اراضی شیبدار تامین و در اختیار متقاضیان کشت قرار گرفته است.

او افزود: باغداران می‌توانند با توجه به شرایط اقلیمی پیش رو تا فرصت باقیمانده برای کاشت نهال‌های گلدانی، ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های خود نسبت به ارائه تقاضای دریافت نهال اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.