معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام بیش از ۱۶ هزار بازدید بهداشتی در طرح سلامت نوروزی در استان خبر داد.

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح سلامت نوروزی حوزه بهداشت از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت که در این مدت، بازرسان بهداشت محیط ۱۶ هزار و۷۳۱ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری، مراکز و اماکن بین راهی، مراکز اقامتی و سامانه‌های آبرسانی انجام داده اند.

او با بیان اینکه ۵۰ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶ مورد پلمب و تعطیل شده اند افزود: در این مدت ۶ هزار و ۷ مورد کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی و ۱۵ هزار و ۵۴۹ مورد سنجش پرتابل نیز انجام شده است.

شایسته ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۲۰۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به انجام ۹۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی اظهار کرد: تعداد رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ و متفرقه مردمی ۱۴۰ مورد بوده و با ۲۰۸ مورد دست فروش و دوره گرد به منظور حفظ سلامت مردم برخورد قانونی شده است.

او عنوان کرد: در این مدت ۳۱۳ بازدید نظارتی و بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌های درگیر برنامه نوروزی انجام شده است.

شایسته تصریح کرد: ۵۴۱ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی و نیز هزار و ۶۵ مورد برنامه آموزشی برای پرسنل، اصناف و مردم برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.