بسیاری از کشور‌ها اخیراً استفاده از برنامه تیک‌تاک را برای سیاستمداران و کارمندان دولت ممنوع کرده اند.

بسیاری از سیاستمداران و کارمندان دولت در برخی کشور‌ها مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا متعهد شده اند که برنامه تیک‌تاک را مطابق با تصمیم دولت خود از تلفن‌هایشان حذف کنند.

شکی نیست که این ممنوعیت در وهله اول بر سیاستمداران تأثیرات منفی خواهد داشت، به خصوص که آن‌ها اغلب از تیک تاک برای تبلیغ کمپین‌های انتخاباتی خود استفاده می‌کنند و در مورد بسیاری از مسائل به زبانی ساده و قابل درک برای مردم صحبت می‌کنند.

یک سیاستمدار استرالیایی در این خصوص گفته است: "تیک تاک بمثابه راهی مستقیم برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با مردم، به ویژه گروه جوانان است، زیرا ما می‌توانیم آنچه را که می‌خواهیم به جوانان به زبان ساده‌ای که آن‌ها می‌فهمند، بیان کنیم، و این واقعا مهم است. "

بیل شورتن، قانون‌گذار فدرال استرالیا نیز که به طور گسترده از این برنامه استفاده می‌کند، گفت که از تصمیم دولت تبعیت خواهد کرد، در حالی که تانیا پلیبرسک، وزیر محیط زیست استرالیا گفت که هنوز تصمیم نگرفته است که استفاده از این برنامه را که روشی مؤثر برای ارتباط با رأی دهندگان می‌داند، متوقف کند یا خیر.

انتظار می‌رود بسیاری از سیاستمداران و ادارات دولتی برای برقراری ارتباط با مردم به اینستاگرام روی بیاورند، اگرچه الگوریتم این برنامه در مقایسه با الگوریتم TikTok که می‌تواند از طریق صفحه "برای شما" به طیف گسترده تری از رای دهندگان دسترسی پیدا کند، کارایی کمتری دارد.

استرالیا پس از ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و نیوزیلند، آخرین کشوری است که استفاده از این اپلیکیشن را در سازمان‌های دولتی ممنوع کرده است.

به گفته کارشناسان امنیت سایبری، هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تیک‌تاک به هر طریقی برای سیاستمداران یا کارمندان دولت یک خطر امنیتی است.

منبع: ۲۴.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار