نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: باید به معیشت روزمره مردم توجه جدی و اساسی شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان گفت: همه مسئولان دائما باید با خود مرور کنند که یک روز در پیشگاه الهی به عملکرد خود نسبت به کار‌ها و وظایف قانونی، اعتماد و وکالتی که مردم به آن‌ها داده اند، باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشند و این خود نمونه بارز تقوای سیاسی و عمل کردن به وظایف قانونی بوده که بر عهده آن‌ها گذاشته شده است.

او گفت: نباید درصدی از پولداران با رانت‌خواری، اختلاس و مفسده اقتصادی به خوشگذرانی خود برسند و بقیه مردم تماشاچی باشند، بلکه تقسیم ثروت باید در جامعه عادلانه اتفاق بیفتد.

خطیب جمعه همدان گفت: مردم در سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رأی دادند تا مسئولان در مشی سیاسی، اقتصادی و شئون اجتماعی قوانین الهی را رعایت کنند و زمامداران و مسئولان، خادم مردم و در کنار مردم باشند و احکام اسلام را در جامعه اجرا کنند و بنای آن‌ها این بود که از احکام شریعت تخلف نشود.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از نکات در درون رأی به جمهوری اسلامی اجرای آموزه‌های دینی در مسأله اقتصاد است، گفت: اسلام معتقد است باید در جامعه عدالت اقتصادی وجود داشته باشد و نباید ثروت در جامعه در دست یک عده قارون‌صفت اسیر و منحصر با عده‌ای خاص شود.

شعبانی موثقی گفت: اگر در جایی دیدید که میلیارد‌ها انباشته شده و درصدی قارون‌وار زندگی می‌کنند و بقیه مردم حتی زندگی روزمره خود را نمی‌توانند اداره کنند، این یک تبعیض اقتصادی در جامعه است، این اسلام نیست بلکه یک کالای تقلبی است.

او با تأکید بر اینکه اسلام اجازه نمی‌دهد در جامعه تبعیض عمیق اقتصادی ایجاد شود،گفت: اسلام با انباشته شدن ثروت در دست عده‌ای قارون صفت مخالف است، چنانچه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در بین کارگزاران نظام و نیز سخنرانی عید نوروز اشاره‌های مهمی به مبانی اقتصادی اسلامی داشتند.

استاندار همدان هم در سخنرانی پیش از خطبه‌ها گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین در ۱۶ شهر استان تأمین شده است و برای شهر‌های اسدآباد، ملایر و همدان نیز خبر‌های خوشی داریم.

علیرضا قاسمی فرزاد در تشریح برخی از اهم اقدامات انجام شده در همدان گفت: این استان با بحران آب مواجه بود که با حمایت بی دریغ رئیس جمهور ابرپروژه تامین آب آشامیدنی شهر همدان به سرانجام رسید.

استاندار همدان گفت: طرح تأمین آب همدان که در طول ۱۷ سال تنها ۳۲ درصد آن انجام شده بود، با تلاش جهادی به طور کامل آبرسانی به شهر همدان در کمترین زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

قاسمی فرزاد گفت: با این طرح اکنون یک هزار و ۲۰۰ لیتر آب تصفیه شده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که تا خرداد ماه این میزان به یک هزارو ۸۰۰ لیتر آب تصفیه شده می‌رسد.

او نیاز شهر همدان را در زمستان یک هزار و ۷۰۰ لیتر و در تابستان ۲ هزار لیتر خواند و گفت: با حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی بخشی از آب مورد نیاز شهروندان همدانی تأمین شد.

قاسمی فرزاد با اشاره سفر رئیس جمهور به همدان در سال گذشته گفت: مقرر شد ۱۴ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان برای ۲۱۳ مصوبه اختصاص داده شود که این میزان اعتبار در کشور و در بین دیگر استان‌ها بی نظیر است.

او گفت: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از مبلغ مقرر شده برای توسعه استان همدان اختصاص داده شده که در طرح‌های عمرانی استان هزینه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.