شورای رقابت با عدم انتشار قیمتهای جدید خودرو به قانون و وظایف خود در این زمینه عمل نکرده است.
در حالی که قرار بود قیمت جدید خودروهای داخلی روز ۱۵ فروردین ماه اعلام شود، اما قیمتها هنوز منتشر نشده و شورای رقابت که بر اساس بند ۴ ماده ۶۱ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی باید در جهت ایجاد شفافیت در بازار تلاش کند، به تکلیف خود عمل نکرده است.
یعنی واقعا این افرادی که پولشون را به بانکها میدن تا بلوکه بشه و قیمتها نامشخصی قابل درک نیستن، خیلی بده که دولت و مجلس و قوه قضائیه هیچ ورودی نمیکنن که این مشکلاتی که بابت قیمتها بوجود میاد در همه موارد اعم از خودرو و پوشاک جلوگیری از افزایش داشته باشند.
کسی که اجبار نکرده. آقا نخرید. هر چی شرایط رو سخت می کنند صف ها طولانی تر میشه. اگه ناراضی هستید نخرید. وقتی شرایط رو پذیرفتی بیخودی داد و بیداد راه نندازین.
من نمیدونم بعصی مردم که هی دم میزنم نداریم نداریم داریم از گرسنگی میمیریم 400 و 500 میایون تومنو از کجا کشف میکنتد برای ابوقراضه های ایران خودرو اینوقتهاست که دم خروس میزنه!!!!
سلام.شورای رفاقت است نه رقابت،قیمت خودرو باید به یک دهم کاهش یابد تا عادلانه شود،حساب وکالتی را حذف کنید ما کارگرها و کارمندان صدمیلیون مان کجا بود شاید بعد برنده شدن با قرض و...جور می کردیم،ولی دلال همیشه پولش اماده است،از طرفی نمی توان اسم این فرغونهای تولید داخل را که سالانه هزاران کشته و معلول می دهد خودرو گذاشت،واردات بدون تعرفه برای عموم مردم ایران را ازاد کنید و به این دلالی مابین دولت و مجلس و خودروساز پایان دهید و بیشتر از این مردم را به نظام بدبین نکنید.
دقیقا درسته با افزایش قیمت خودرو اولین چیزی که گران میشه مسکن هست چون انتظار ندارید که مردم خانه هایشان را با یک یا دو تا پراید یا سمند عوض کنند.
حسین
۲۳:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
نهصد هزار نفر ثبت نامی، هر کدام مبلغ یکصد میلیون، به عبارتی میشه نود هزار میلیارد تومان پول مردم که یکماه در بانک بلوکه است!! سود این پول در یکماه میشه حدود هزار و پانصد میلیارد تومان! یعنی نصف اون اختلاص معروف سه هزار میلیارد تومانی!
به همین سادگی به همین خوشمزگی
شبیه همینهایی هستی که میرن مطب دکتر یا آرایشگاه بعد مشتری ها رو ضربوجمع میکنن
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
حضرت آیت الله الامام سیدعلی خامنه ای رهبر ایران ولی فقیه
درفرمایشاتشان بمناسبت سال۱۴۰۲ فرمودندامسال سال(( ۱۴۰۲))سال مهارتورم وتولیداست یقین داشته باشیدکه مهارتورم وتولیداتفاق خواهدافتادوتمام مشکلات حل خواهدشد.
اوکی شما که یقین داری حل خواهد شد بنظرت ۲۰ سال ۳۰ سال ۴۰ سال کم بود و هنوز نیاز ب زمان هست برای حل مشکل تورم؟ یعنی نمیدونی ونمیفهمی خود دولت ها سازنده این تورم هستند و از کنارش کسب درآمد میکنند. همین مسئله خودرو هزاران ایراد قانونی داشت این مدت پس چرا جنابان رئسای قوه قضائیه کلا خودشون رو زدن ب اون راه
ag
۲۳:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
به جای وقت دادن در ثامانه تخصیص خودرو اجازه وکالتی کردن حساب رو بدین چون تا حسابی وکالتی نشه امکان ثبت نام توی ثامانه تخصیص خودرو نیست از باشگاه خبرنگاران انتظار پیگیری داریم
باعث افزایش قیمت فقط خود مردمند که برای خرید خودرو دست و پا میزنند این ملت لیاقتشابیشتر از این نیست که خودروها بی کفیت را با بالاترین قیمت نصیبشان بخرند . هر چه سرمان می آید از بی لیاقتی خودمان است اگر نخریم این بلا به سرمان نمی آید.
با سلام
قیمت خودرو باید واقعی و متناسب با بازار شود تا دست رانت خواران و دلالان کوتاه شود و درآمد حاصل در اشتغال جوانان و مسکن هزینه شود. چرا خودرو ۸۰۰ میلیونی در بازار باید ۲۰۰ میلیون به دست دلال بیفتند؟ چرا از بین المال هزینه باید به افراد خاص داده شود
خوب دعوا دعوای زرگری دیگه قیمت اعلام بشه پول ها باید آزاد بشه و ... بیایین یک حساب و کتاب ساده با هم انجام بدیم:
طبق آماری که منتشر شد زیر 900 هزار نفر ثبت نام کردن.
الان بانک ها حداقل 23 درصد سالانه به سپرده سود میدن این یعنی سود خودشون و بر میدارن و 23 درصد به ما میدن ما بگیم حداقل سود 30 درصد سالیانه.
خوب بریم سراغ حساب کتاب: فرض بگیریم 800 هزار نفر صد میلیون پول به حساب ها واریز کردن که میشه 80 هزار میلیارد تومن (معادل 1 میلیارد و 600 میلیون دلار)
و با احتساب سود سالانه 30 درصد، این عمل نکردن به ظاهر به قانون اساسی و تخلف صورت گرفته (شما این قسمت و استیکر خنده بذار) که تقاضا دارم شما به عنوان خبرگزاری پیگیر نتایج بررسی این تخلف باشید (بازم استیکر خنده) میشه روزانه 65 میلیارد و 750 میلیون تومان که با در نظر گرفتن تاریخ 23 اسفند به عنوان آخرین روز افتتاح حساب وکالتی تا این تاریخ سودی در حدود 1643 میلیارد تومان سود از عملا هیچ کاری نصیب دولت شده است.
منحل کنید این مافیای کثیفه شورای رقابت رو که هرچی آشوب تو قیمت گزاری های خودرو هست زیره سره همین مافیاست. نه دستوره رییس جمهور را اجرا میکنن نه پیام رهبری برای کاهش تورم. و گویا نفسشون از جایی گرمتر داره در میاد که اینجور جسورانه نرخ تعیین میکنند.
اگه عرضش رو داشتید ارزون کنید تا چهارتا بدبخت حداقل بتونن یه ماشین بخرن با زن و بچشوش تو زمستون سرخیابون واینستن چهار تا از خدا بیخبر بیاد آب بهشون بپاشه و بره
اتفاقا امیدوارم به قدری گرون بشه که هیچکس نتونه بخره چون هم ترافیک و هم کسانی که رانندگی افتضاح دارن به شدت زیاد شده.
پراید ۱/۵ میلیار
پژو بالای ۳ میلیارد
اجازه خروج خودرو بالای ده سال کار رو هم از درب منزل ندن
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
یکی جلوی قیمت موتور رو بگیره؟؟
۱۲۵ سی سی شده ۶۵ملیون.....
قیمت کارخانه.
هنوز مونده تا اثرات دلار ازاد خودشو نشون بده ، صبر کن عزیزم هنوز اول سال جدیدِ.
علی
۱۷:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
سلام
خدا خیرت بده جناب مخبر
افزایش یکباره قیمت خودرو فشار رو بر مردم بیشتر میکنه و همچنین تورم رو افزایشی میکنه.
امیدوارم شورای رقابت توجیه بشه و درک کنه .آمین
امیدوارم
خودمان خودرو سازیم . خودمان قانون گذار رقابت و وارداتیم. خودرو پر مصرف و نا ایمن را گرانتر از خودرو کم مصرف هیبریدی ایمن به مردم می فروشیم. مصرف بنزین آنجه فروخته ایم ،بالا است . خودمان بنزین فروشیم. خودمان دلار فروشیم . قیمت بنزین دیگر به ریال هیج است . قیمت بنزین را بالا می بریم . به نظر شما اسم این فرآیند چیست ؟ خود چرخه معیوب ضد بهبود کیفیت ضد کاهش مصرف و ضد قیمت منصفانه است.
جند راه هست : بهترین آن ساخت یک مجموعه تست خودرو جدید و تعاریف درست از استاندارد و ایمنی است. در این راه حل هر که بتواند تستها را بگذراند پلاک تردد مربوطه را اخذ می کند . مثلا خودرو مجوز برای جاده های درون شهر با سرعت ماکزیمم نود تا می گیرد . در این حالت با شکستن انحصار واردات و مونتاژ عده زیادی می توانند در شرکتهای کوچک و بزرگ خودرو بسازند . قیمت منصفانه می شود و فرآیند مخرب و معیوب موجود گره اش باز می شود . کاهش مصرف بهبود ایمنی و قیمت مجالی برای ارزش دهی پیدا می کنند .
این یک روش درست در کشورهای خودرو ساز پیشرو است.
راه سریع ولی نچندان خوب مجوز واردات خودرو است. با گمرکی حدود 10 درصد. مرگ یکبار شیون یکبار. یا خود رو ساز می شویم یا توهمی است که با هزینه هنگفت جانی و آلودگی محیطی و مال پایان می یابد.
با کلی مصیبت بعد از ۵۰دفه نوشتن تو قرعه کشی الان موفق شدیم یه ماشین بنویسیم حالا شورای رقابت میخواد تاوان تورم رو از مردم بگیره، شما برو به درامد و حقوق کارگر و کارمند نگاه کن بعد یدفه ۴۰درصد بزار روی ماشین، حقوق یکسال کارگر الان بدون هیچ هزینه ای ۱۰۰تومن میشه که شما میخوای یکجا بگیریش ازمون
زودتر تکلیف متقاضیان خرید خودرو را روشن کنید. سر در گمی در ابتدای این برنامه باعث سر در گمی در اجرای مرحل بعدی تحویل خودرو نیز خواهد شد. چرا در اجرای برنامه ها اینقدر مسئولین مربوطه گیج می زنند؟ در تحویل خودروها چه مکافاتی درست بشه معلوم نیست.
گیج می زنند چون هدف فروش خودرو نبود و برنامه جامعی برای فروش نداشتند، و گرنه این طرح را واسه روز آخر سال با قیمت نامشخص، زمان نامشخص اعلام نتایج و ... نمی گذاشتند،
هدف این طرح صرفا جمع کردن پول توی دست مردم و جلوگیری از سرازیر شدن آن به بازار طلا و دلار بود،
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
خدا را شکر Yjc از گرفتاری مردم گزارش گرفت خدا راشکر
چرا دولت و حکومت این توانایی را ندارد به وضعیت خودرو سر و سامان بدهد . !!؟؟؟
مگر چه کسی یا کسانی پشت این قضیه هستند ؟!!!
چرا واقعیت رو به مردم نمی گین ؟؟
البته ما می دونیم که کار خود مسئولین و سرمایه دارها هست و سود اونا داخل این قضایا مشخصه
اگر دستهای پشت پرده واردات را بدون گمرکی آزاد و یا در خور جامعه کم کرده بودند الان خودرو سازان اینطور قلدر معابانه با مردم برخورد
نمی کردند
حیف از اینهمه نامردی که در حق این مردم میشود اون هم مردمی که در دنیا واقعا در وطن پرستی لنگه ندارند
۹۰۰ هزار نفر ۱۰۰ میلیون گذاشتن بانک که میشه ۹۰ هزار میلیارد تومان و سود پول میره تو جیب کی؟ هر چه دیرتر قیمتا بیانبشه و قرعه کشی و تحویل ماشین بهتر. اینجوری هم سود میبرن هم نقدینگیو رسوب میکنن. این داستان به نظرم تا دوماه ادامه دار خواهد بود تا دولت یه سودی این وسط داشته باشه
با سلام
قیمت خودرو باید واقعی و متناسب با بازار شود تا دست رانت خواران و دلالان کوتاه شود و درآمد حاصل در اشتغال جوانان و مسکن هزینه شود. چرا خودرو ۸۰۰ میلیونی در بازار باید ۲۰۰ میلیون به دست دلال بیفتند؟ چرا از بین المال هزینه باید به افراد خاص داده شود
دوست عزیز چرا نمیگی خودرو 30 میلیونی شده 200 میلیون، حالا این به کنار.
چرا نمیگی خودرو 200 میلیونی رو چرا باید 800 میلیون بفروشن؟
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
آخه ساده لوح گیریم که همون خودرو را ۶۰۰ میلیون کردن خوب بازارش میشه ۲ میلیارد لابد دوباره باید کارخونه را ببرن بالا تا دست دلال کوتاه بشه .تازه با افزایش قیمت کارخانه دلال کیف میکنه چون دست مردم عادی بخاطر ناتوانی مالی کوتاه میشه و فقط دلال میتونه بخره.
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
از آنجا که درآمدی که بخواهند به چیزی اختصاص دهند معلوم نیست چقدر از آن در جیب خواص میرود وهدر میرود،بهتر است درآمدش ودیگر درآمدهای کشور مستقیم وبی واسطه وبدون دستکاری بین همه مردم به صورت برابر تقسیم شود.
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
یعنی قیمت پراید بشه ۵۰۰ میلیون که دلال بازی نشه؟ خریدار بیچاره پس چی بشه؟ چرا دولت نمیتونه گردن دلال رو بشکنه؟به خدا این کشورداری نیست
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
با سلام
قیمت خودرو باید واقعی و متناسب با بازار شود تا دست رانت خواران و دلالان کوتاه شود و درآمد حاصل در اشتغال جوانان و مسکن هزینه شود. چرا خودرو ۸۰۰ میلیونی در بازار باید ۲۰۰ میلیون به دست دلال بیفتند؟ چرا از بین المال هزینه باید به افراد خاص داده شود
اگه قیمتها نامتعارف بالا رفته باشه من و خانوادم تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنیم این حق ما هست بعد ۴۵ سال یک خودرو بتوانیم خریداری کنیم با حقوق کارگری چرا نباید بتوانیم زندگی کنیم .
کار بی برنامه ای که نتیجه ای جز سر درگمی گران کردن خودرو وبدون در نظر گرفتن عواقب منفی ناشی آن در جامعه هیچ حاصلی برای جامعه نداشت این حق الناس و به همین ماه رمضان اگه به آن اعتقاد داشته باشند که ندارند باید در آخرت پاسخگو باشند
اینجوری باید دوسال تو نوبت بمونیم لااقل ۳۵درصد افزایش از این قیمت نجومی بازار بهتره
به همین سادگی به همین خوشمزگی
درفرمایشاتشان بمناسبت سال۱۴۰۲ فرمودندامسال سال(( ۱۴۰۲))سال مهارتورم وتولیداست یقین داشته باشیدکه مهارتورم وتولیداتفاق خواهدافتادوتمام مشکلات حل خواهدشد.
عمدا دیر اعلام میکنن که اگه کسی نخواست پولشو دریرتر از بانک دراره.
مسئله فلسطین چی؟
قیمت خودرو باید واقعی و متناسب با بازار شود تا دست رانت خواران و دلالان کوتاه شود و درآمد حاصل در اشتغال جوانان و مسکن هزینه شود. چرا خودرو ۸۰۰ میلیونی در بازار باید ۲۰۰ میلیون به دست دلال بیفتند؟ چرا از بین المال هزینه باید به افراد خاص داده شود
طبق آماری که منتشر شد زیر 900 هزار نفر ثبت نام کردن.
الان بانک ها حداقل 23 درصد سالانه به سپرده سود میدن این یعنی سود خودشون و بر میدارن و 23 درصد به ما میدن ما بگیم حداقل سود 30 درصد سالیانه.
خوب بریم سراغ حساب کتاب: فرض بگیریم 800 هزار نفر صد میلیون پول به حساب ها واریز کردن که میشه 80 هزار میلیارد تومن (معادل 1 میلیارد و 600 میلیون دلار)
و با احتساب سود سالانه 30 درصد، این عمل نکردن به ظاهر به قانون اساسی و تخلف صورت گرفته (شما این قسمت و استیکر خنده بذار) که تقاضا دارم شما به عنوان خبرگزاری پیگیر نتایج بررسی این تخلف باشید (بازم استیکر خنده) میشه روزانه 65 میلیارد و 750 میلیون تومان که با در نظر گرفتن تاریخ 23 اسفند به عنوان آخرین روز افتتاح حساب وکالتی تا این تاریخ سودی در حدود 1643 میلیارد تومان سود از عملا هیچ کاری نصیب دولت شده است.
الان همه ثبت نام کردند نمیدونن ماشین که نوشتن چه قیمت هست
اصلا میتونن با این قیمت ها پرداخت کنن یا نه
همه چیزمون به هم میاد
پراید ۱/۵ میلیار
پژو بالای ۳ میلیارد
اجازه خروج خودرو بالای ده سال کار رو هم از درب منزل ندن
۱۲۵ سی سی شده ۶۵ملیون.....
قیمت کارخانه.
خدا خیرت بده جناب مخبر
افزایش یکباره قیمت خودرو فشار رو بر مردم بیشتر میکنه و همچنین تورم رو افزایشی میکنه.
امیدوارم شورای رقابت توجیه بشه و درک کنه .آمین
امیدوارم
جند راه هست : بهترین آن ساخت یک مجموعه تست خودرو جدید و تعاریف درست از استاندارد و ایمنی است. در این راه حل هر که بتواند تستها را بگذراند پلاک تردد مربوطه را اخذ می کند . مثلا خودرو مجوز برای جاده های درون شهر با سرعت ماکزیمم نود تا می گیرد . در این حالت با شکستن انحصار واردات و مونتاژ عده زیادی می توانند در شرکتهای کوچک و بزرگ خودرو بسازند . قیمت منصفانه می شود و فرآیند مخرب و معیوب موجود گره اش باز می شود . کاهش مصرف بهبود ایمنی و قیمت مجالی برای ارزش دهی پیدا می کنند .
این یک روش درست در کشورهای خودرو ساز پیشرو است.
راه سریع ولی نچندان خوب مجوز واردات خودرو است. با گمرکی حدود 10 درصد. مرگ یکبار شیون یکبار. یا خود رو ساز می شویم یا توهمی است که با هزینه هنگفت جانی و آلودگی محیطی و مال پایان می یابد.
هدف این طرح صرفا جمع کردن پول توی دست مردم و جلوگیری از سرازیر شدن آن به بازار طلا و دلار بود،
ببخشید ،
هان.........
سردرگم ،
پیمان اشراقی.
مگر چه کسی یا کسانی پشت این قضیه هستند ؟!!!
چرا واقعیت رو به مردم نمی گین ؟؟
البته ما می دونیم که کار خود مسئولین و سرمایه دارها هست و سود اونا داخل این قضایا مشخصه
نمی کردند
حیف از اینهمه نامردی که در حق این مردم میشود اون هم مردمی که در دنیا واقعا در وطن پرستی لنگه ندارند
قیمت خودرو باید واقعی و متناسب با بازار شود تا دست رانت خواران و دلالان کوتاه شود و درآمد حاصل در اشتغال جوانان و مسکن هزینه شود. چرا خودرو ۸۰۰ میلیونی در بازار باید ۲۰۰ میلیون به دست دلال بیفتند؟ چرا از بین المال هزینه باید به افراد خاص داده شود
چرا نمیگی خودرو 200 میلیونی رو چرا باید 800 میلیون بفروشن؟
قیمت خودرو باید واقعی و متناسب با بازار شود تا دست رانت خواران و دلالان کوتاه شود و درآمد حاصل در اشتغال جوانان و مسکن هزینه شود. چرا خودرو ۸۰۰ میلیونی در بازار باید ۲۰۰ میلیون به دست دلال بیفتند؟ چرا از بین المال هزینه باید به افراد خاص داده شود
شاید هم رقابت با توان مردم