مبادلات اقتصادی مازندران با آستاراخان روسیه تا ۱۵ میلیون تن در سال قابل افزایش است

نشستی با عنوان دریای خزر، دریای صلح و دوستی، گسترش روابط اقتصادی مازندران - آستراخان" با حضور استاندار مازندران و آستاراخان روسیه در مجموعه آموزشی رفاهی میزبان بابلسر برگزار شد.

این ورا بابوشکین استاندار آستراخان روسیه در این نشست با اشاره به یک موافقت نامه و ۱۰ سند همکاری اقتصادی و تجاری امضا شده بین ۲ استان مازندران و آستراخان در سالیان گذشته خواستار به روز شدن این موافقت نامه شد.

او افزود: سپتامبر امسال جشنواره‌های موسیقی بین المللی و ارکستر سمفونی دریای خزر با حضور هنرمندان کشور‌های حاشیه برگزار می‌شود و از همه کشور‌های حاشیه خزر و هنرمندان خواستیم که ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود را در این جشنواره معرفی کنند.

استاندار آستراخان با بیان اینکه در زمینه لجستیک و حمل و نقل کالا ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، گفت: با استاندار مازندران توافق کردیم تا کارگروهی برای بررسی و اجرای تفاهم نامه‌ها و توسعه زمینه‌های همکاری مشترک بین دو استان برگزار و فعال شود.

فعال سازی کریدور شمال و جنوب
حسینی پور استاندار مازندران نیز با اشاره به وجود فرصت‌های مناسب برای توسعه مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه و همچنین آستراخان و مازندران، خواستار بهره گیری از این ظرفیت‌ها برای توسعه تبادلات اقتصادی بین دو منطقه شد و گفت: در دولت سیزدهم رویکرد‌های جدیدی برای توسعه مناسبات بین ایران و کشور‌های منطقه از جمله روسیه رخ داده و برای عملیاتی کردن آن نیز تفاهم‌نامه‌ها و توافقات بین دو کشور انجام شد

او با اشاره به اینکه مازندران و آستراخان به دلیل موقعیت و اهمیت استراتژیک می‌توانند نسبت به فعال سازی کریدور شمال و جنوب اقدام و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تصریح کرد: در آینده نزدیک با تشکیل کارگروهی برای پیگیری و رصد تفاهم نامه ها‌ی بین مازندران و آستراخان، می‌توانیم تبادلات اقتصادی با آستاراخان را تا ۱۵ میلیون تن در سال افزایش دهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار