امام جمعه شهرکرد، لازمه حفظ قدرت نظامی و بازدارندگی آن را پاسداری و سپاسگزاری دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) گفت: امروز صنعت دفاعی ما در حد بالایی قرار گرفته و بازدارندگی ایجاد کرده است و در حالی که روزی از تولید سیم خاردار هم ناتوان بودیم و دشمن جنگ هشت ساله را علیه کشور راه انداخت، اما امروز، چون ما را در صنعت قوی می‌بیند به خود اجازه تعرض به کشور ما را نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: دفاع موضوعی است که از سوی حضرت داوود برای مصونیت در برابر دشمن پایه‌ریزی شد و قرآن با ذکر این موضوع به جامعه اسلامی تاکید دارد که قدرت دفاعی و نظامی خود را قوی کند.

امام جمعه شهرکرد، لازمه حفظ قدرت نظامی و بازدارندگی آن را پاسداری و سپاسگزاری دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید وقتی قوی می‌شوید شاکر باشید و در برابر دشمن محکم‌تر و منسجم‌تر شوید.

وی اضافه کرد: امروز صاحب یک نظام اسلامی و رهبری عالم و مدیر هستیم که باید در مقابل این نعمات شکرگزار باشیم.

نکونام با گرامیداشت روز سلامت، دستاورد‌های کشور در این حوزه را قابل توجه دانست و ادامه داد: کشور هم از جهت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری در حوزه سلامت به موفقیت‌های بسیاری رسیده است و امروز مورد توجه جهان قرار داریم.

وی با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای، عملکرد کشور را در این حوزه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هر چقدر دشمن در این حوزه برای ایران مانع تراشی کرد، اما مانع کار ما نشد و ما برنامه‌های خود را پیش بردیم هر چند هیچ‌گاه به سمت سلاح هسته‌ای نرفتیم و دانش هسته‌ای را جزو ضرورت‌های پیشرفت خود می‌دانیم.

نکونام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، افزود: روز شهادت شهید آوینی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است که با پیروی از این سید شهیدان اهل قلم باید هنر دینی و متعهد رو مدنظر خود قرار دهیم چرا که هنر دینی از پشتوانه مردمی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شب‌های قدر گفت: باید نهایت بهره‌گیری را از این شب‌های مبارک و عزیز بگیریم و خود را پاک و طاهر کنیم.

وی با بیان روز قدس در جمعه هفته آینده از مردم استان دعوت کرد: همچون گذشته در این صحنه دشمن شکن و استکبارستیز حضور حماسی و گسترده داشته باشند.

نکونام، روز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: در این حوزه خدمات خوبی به روستاییان در نظام اسلامی ارائه شده است.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار