رییس اداره حفاظت محیط زیست دورود گفت: یک واحد صنعتی متخلف مستقر در شهرک صنعتی دورود به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و رهاسازی پسماند صنعتی در محل‌های غیرمجاز به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شد.

 کوروش لشنی رییس اداره حفاظت محیط زیست دورود اظهار کرد: براساس گزارشات واصله مردمی مبنی بر آلودگی یک واحد صنعتی نسبت به تخلیه پسماند ویژه و تهدید علیه بهداشت عمومی، کارشناسان این اداره در محل حضور یافته و واحد صنعتی که قوانین زیست محیطی را رعایت نکرده بود، جهت رفع موارد زیست محیطی اخطاریه دریافت و به مراجع قضایی معرفی شد.

او افزود: براساس ضوابط زیست محیطی این واحد می‌بایست پسماند‌های خود را به شرکت‌های متولی جهت امحاء انتقال دهد، اما این شرکت بر خلاف قوانین پسماند خود را در محل سایت پسماند شهری و سایر نقاط تخلیه کرده که ضمن آلودگی زیست محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی موجب تماس تلفنی و شکوائیه‌های متعدد مردمی در این زمینه از طرف اهالی منطقه ناصرالدین و روستای بنک آباد شده بود.

لشنی بیان کرد: پرونده این واحد متخلف، پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست درود افزود: در صورت ادامه روند این واحد صنعتی در صورت آلودگی‌های زیست محیطی با هماهنگی مقام قضایی نسبت به پلمب آن اقدام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.