پیشروی نیرو‌های روسی در باخموت باعث تنگ شدن عرصه برای نیرو‌های اوکراینی شده و اکنون نبرد میان روسیه و اوکراین در این شهر متمرکز است.

۵۸ هفته از جنگ اوکراین می‌گذرد و طی این مدت چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون، و زاپروژیا طی برگزاری همه پرسی ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به خاک روسیه ضمیمه شده است. این در حالی است که هم اکنون جبهه‌های شرقی این کشور به ویژه باخموت مرکز تقابل نظامی دو طرف محسوب می‌شود.

به گزارش الجزیره، گروه واگنر، پیمانکار نظامی روسیه از تصرف مرکز شهر باخموت خبر داد. مقامات کی یف بدون تایید ادعا‌های این گروه، از پیشروی نیرو‌های روسی در غرب رودخانه باخموت و تصرف این بخش توسط آن‌ها خبر داد.

پیشروی نیرو‌های روسی در باخموت باعث تنگ شدن عرصه برای نیرو‌های اوکراینی شده است. هم اینک روسیه محور‌های شرقی، جنوبی و شمالی باخموت را در اختیار دارد و نیرو‌های اوکراینی تنها از جبهه غربی توانایی رساندن ادوات نظامی و نیرو را به منطقه دارند. به همین دلیل، بیم آن می‌رود با پیشروی نیرو‌های روسی، نظامیان اوکراینی محاصره شوند.

در مورد مشابه در منطقه آزوفستال در سال گذشته میلادی، محاصره نیرو‌های اوکراینی باعث اسارت نزدیک به ۲ هزار تن از نظامیان این کشور شد. با این وجود، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سفر به لهستان به خبرنگاران گفت در صورتی که روسیه به پیشروی خود در باخموت ادامه دهد آماده اعلام دستور عقب نشینی است.

در خبری دیگر، یوگنی پریگوژن، رئیس گروه واگنر با انتقاد از کمبود تسلیحات و مهمات این گروه اعلام کرد هنوز نیرو‌های اوکراینی شهر باخموت را ترک نکرده اند و ما برای مقابله با آن‌ها نیازمند دریافت تسلیحات بیشتری هستیم.

این در حالی است که نیرو‌های اوکراینی در حال تقویت مواضع خود و آموزش‌های لازم جهت آغاز حملات تهاجمی به منظور آزادسازی مناطق تحت تصرف روسیه هستند. الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در این باره گفت: برنامه ما به منظور بازپسگیری سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه به خوبی محافظت می‌شود و هیچ کس درباره مکان و زمان حملات برنامه ریزی شده بهاری ما آگاهی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صلح طلب
۰۸:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
واقعا جای تاصفه که روسیه شر شده واسه منطقه
آخرین اخبار