مقامات کویت در سال جاری میلادی سرعت اخراج مهاجران از این کشور را افزایش دادند.

مقامات امنیتی کویت از ابتدای سال جاری تا پایان ماه مارس/فروردین ۹ هزار مهاجر از جمله ۴ هزار زن با تابعیت‌های مختلف را به کشور‌های خود بازگردانده اند.

به گزارش خبرگزاری الحره، از نظر تعداد اخراج شدگان، اتباع هندی در رتبه اول و پس از آن اتباع فیلیپینی و سریلانکایی در رتبه سوم قرار دارند؛ مصری‌ها نیز در رتبه چهارم قرار گرفتند.

روزنامه کویتی «القبس» گزارش داد: «این افراد به سبب مسائل کیفری و جنایی اخراج شده اند. در حال حاضر حدود ۷۰۰ مهاجر مرد و زن در زندان به سر می‌برند و طی ۱۰ روز آینده به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد.»

منابع امنیتی به این روزنامه گفتند: «اخراج ۹ هزار مهاجر به کشورهایشان تنها در ۳ ماه نشان دهنده شتاب بالای این روند نسبت به سال‌های گذشته است.»

از آگوست ۲۰۱۷، کویت اقدامات زیادی برای بومی سازی مشاغل به منظور اجرای طرح کاهش تدریجی کارگران خارجی در بخش عمومی و جایگزینی آن ها با شهروندان کویتی ظرف مدت پنج سال آغاز کرده است. در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱، دولت کویت کمیته ای را برای مطالعه سازوکارهای رسیدگی به موضوع جمعیت تشکیل داد و اعلام کرد هدفش دستیابی به ۷۰ درصد جمعیت کویتی و ۳۰ درصد مهاجر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار