مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نوزاد پارسال در استان فرزند خوانده شدند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با تسهیل روند فرزندخواندگی در استان ۲۶ نوزاد بی‌سرپرست پارسال به خانواده‌های متقاضی فرزند واگذار شدند.

او افزود: در گدَشته چنانچه خانواده‌ای به هر طریق نوزاد بی‌سرپرستی را پیدا می‌کرد و متقاضی نگهداری او بود باید نسبت به تحویلش برای واگذاری به خانواده‌های متقاضی دیگر اقدام می‌کرد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته این امکان فراهم شد تا خانواده‌ای که نوزاد بی‌سرپرست را پیدا و مدتی از او نگهداری می‌کند اگر واجد صلاحیت باشد، نوزاد به آنان واگذار شود.

شرفی گفت: یکی از موضوعات مهم و محوری دیگر که پارسال با پیگیری از طریق سازمان بهزیستی کشور محقق شد صفر شدن آمار پشت نوبتی‌های اداره کل بهزیستی استان برای دریافت مستمری بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: معادل ۶۸۰ میلیون تومان مستمری به سرجمع اعتبارات استان اضافه شد که ماهیانه به مستمری بگیران پرداخت می‌شود و می‌توانیم ادعا کنیم که تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ پشت نوبتی واجد شرایط برای دریافت مستمری در استان وجود نداشته است.

او ادامه داد: در مورد بیمه عمر مددجویان نیز خیران، پرداخت هزینه بیمه عمر تعداد ۱۸۰ نفر از فرزندان شبه خانواده، بد سرپرست و بی‌سرپرست به ازای هر نفر ۱۲ میلیون ریال با افزایش سالانه ۱۰ درصد را به مدت ۱۰ سال تقبل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.