مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره احتمال وزش باد شدید و تند باد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک در این استان هشدار زرد اعلام کرد.

ایرج مصطفوی با اشاره به ورود یک سامانه به استان سمنان از بعد از ظهر پنجشنبه گفت : این سامانه تا اواخر وقت روز جمعه فعال است و با تغییر دادن فشار هوا در مناطق مختلف سبب وزش باد شدید و گرد و خاک می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: احتمال وزش باد شدید و تند باد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک در غالب نقاط به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب وجود دارد.

مصطفوی اضافه کرد: در این مدت رگبار پراکنده و رعد و برق هم در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی در ساعات بعد از ظهر تا شب پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال روند افزایشی دمای هوا در استان سمنان وجود دارد افزود: احتمال خسارت ناشی از باد شدید به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه به خاطر وزش باد شدید، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد از مردم و عابران پیاده خواست تا از حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال عبور نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار