علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: به همین منظور در این پژوهش با توجه به ضرورت پرداختن به بحث محتوای فضای مجازی درصدد احصای ویژگیها و مولفههای تولید و انتشار محتوا در حوزه فضای مجازی با توجه به ظرفیت it و ict هستیم.
وی با بیان اینکه در این طرح پژوهشی نظرات یک هزار نفر از فعالان فضای مجازی در استان سمنان جمع آوری و تحلیل میشود، ادامه داد: بررسی و شناخت عوامل موثر بر تمایل و علایق افراد به محصولات فرهنگی از طریق شبکههای محصولات (فرهنگی) در تلگرام یا اینستاگرام از جمله اهداف اصلی این طرح پژوهشی است.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: استخراج اطلاعات مفید از متن نظرات کاربران و خریداران محصولات فرهنگی با استفاده ازتکنیکهای نظرکاوی درمورد محصولات فرهنگی، طبقه بندی نظرات کاربران و خریداران، تحلیل محتوای نظرات کاربران درمورد محصولات فرهنگی، بررسی و شناخت تاثیر نگرش نسبت به شبکههای اجتماعی بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی از طریق شبکههای اجتماعی استان، بررسی و شناخت تاثیر محتوای درک شده محصولات فرهنگی بر تمایل به پذیرش آن از طریق شبکههای اجتماعی از دیگر اهداف مد نظر در این طرح پژوهشی است.
منصفی راد همچنین گفت: بررسی و شناخت تاثیر شهرت و اعتبار فروشنده بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی از طریق شبکههای اجتماعی، بررسی و شناخت تاثیر اعتماد بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی و بررسی و شناخت تاثیر سرعت در شبکههای اجتماعی بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی از طریق شبکههای اجتماعی و همچنین بررسی ویژگیها و استانداردهای تولید محتوای محصولات فرهنگی در فضای مجازی، تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از جمله سایر اهداف اجرای این طرح پژوهشی است.
وی افزود: در این طرح پژوهشی و تحقیقی، مسئله اصلی، کشف اقلام و محصولات فرهنگ مجازی است کـه احتمالا از دادههای کاربران فناوری رسانه هـای اجتماعی قابـل استخراج است، این موضوع تاکنون در ابعاد مختلف سبک زندگی مجازی مشخص نبوده است لذا قصد بـر آن است در نتایج اصلی تحقیق، پاسخ آن به تفصیل روشن شود.