هاشمی گفت: ١۶ هزار و ٣٩٣ فرصت شغلی و بیمه‌شده جدید سال ١۴٠١ در استان ایجاد شد و سمنان رتبه اول کشور در شاخص تحقق تعهد اشتغال نسبت به جمعیت را به خود اختصاص داد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان گفت: مطابق راهبرد محوری رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ۱۴۰۱ به‌نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و همچنین دستور رییس جمهور مبنی بر اهتمام استانداران به مقوله اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدیدی شغلی در استان‌های کشور، با اقدامات تخصصی انجام شده و استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود در استان سمنان، تعهد تعیین شده برای استان به میزان ۴۵.۳ درصد افزایش یافت.

وی ابراز داشت: سال ۱۴۰۱ در مجموع اشتغالزایی برای ١١ هزار و ٢٨٢ نفر در استان سمنان تعهد شد که این عدد در پایان سال با پنج هزار و ١١١ نفر افزایش به میزان ۱۴۵.۳ درصد محقق شد که از این تعداد پنج هزار و ٧٠ نفر معادل ۳۰ درصد خانم و ١١ هزار و ٣٢٣ نفر معادل ۷۰ درصد مرد بودند و در مجموع ۶۲ درصد اشتعال ایجاد شده برای شهروندان و ۳۸ درصد نیز برای اهالی روستا‌های استان بود.

استاندار سمنان افزود: بر اساس تحلیل و آمار ارائه شده از سوی سامانه ملی رصد اشتغال، شهرستان میامی با ثبت ۱۸۳ درصد اشتغال آفرینی رکورددار ایجاد اشتغال در استان سمنان بود و پس آن نیز شهرستان‌های سرخه و شاهرود با ۱۵۸ و ۱۵۷ درصد تحقق اشتغال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای به همراه اداره کل بهزیستی و شرکت برق منطقه‌ای استان به ترتیب با ۸۰۰، ۳۰۰ و ۲۶۷ درصد تحقق تعهد اشتغال، بهترین عملکرد در میان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: از تعداد کل اشتغال ایجادشده ۳۳ درصد در بخش صنعت و معدن، ۲۸ درصد در حوزه کشاورزی و ۳۹ درصد نیز مربوط به بخش خدمات بود.

استاندار سمنان یادآور شد که کسب رتبه دوم ایجاد و ثبت فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال کشور، رتبه دوم در اجرای طرح پایش و راستی‌آزمایی اشتغال‌های ثبت‌شده در سال ۱۴۰۰ که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ اجرا شد و همچنین کسب رتبه سوم در نظارت اشتغال‌های تایید شده سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد اشتغال کشور از افتخارات استان سمنان در حوزه اشتغال در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار