رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف روستای بنوارحسین دزفول با همکاری ستاد صبر و همیاران صلح توانستند در قالب پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم یک محکوم به قصاص را پس از ۱۱ سال از چوبه دار نجات دهند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: سال ۹۱ میان دو طایفه در دزفول بر سر اختلافاتی و برای انتقام جویی، درگیری و نزاع دسته جمعی واقع می‌شود که در این میان یک نفر در اثر اصابت دو عدد ساچمه درناحیه سینه و به علت شدت جراحات به قتل می‌رسد.

او می‌گوید: پس از مدتی خانوار مقتول اقدام به تخریب منازل، کشتن احشام و سوزاندن زراعت‌های خانوار قاتل شد که این حادثه منجر به ترک خانوار قاتل از منازل و روستای خود جهت کاهش تنش و سکونت در نقاط مختلف دزفول و استان لرستان گردید.
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و جهت پیشگیری از گسترش درگیری و اختلافات، با تدابیر مزرعه رئیس دادگستری و آباد دادستان عمومی و انقلاب دزفول و استفاده از ظرفیت اثرگذار شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان و ریش سفیدان منطقه جلسات متعددی بصورت شبانه روزی با حضور فرزندان، مادر مقتول بعد از شنیدن صحبت‌های خانواده مقتول و نمایندگان خانواده قاتل، زمینه صلح و سازش بین این دو طایفه را فراهم نمودند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: اولیاء دم پس از ۱۱ سال در جلسه‌ی از قصاص قاتل فرزند خود به احترام امام رضا (ع) صرف نظر کردند و بین این دو طایفه در پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم صلح و سازش ایجاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار