نسل قاسم برنامه‌ای است که با مشارکت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با رویکرد جایگاه هیأتی‌ها و جهادگران دهه هشتادی از شبکه امید پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد رحمانی، رئیس میز رشد و نوآوریِ اندیشکده هیأت با اشاره به پخش برنامه نسل قاسم از شبکه امید گفت: این برنامه، عرصه نمایش خلاقیت هیأتی‌ها و جهادگران دهه هشتادی نسل قاسم است که با مشارکت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با رویکرد جایگاه هیأتی‌ها و جهادگران دهه هشتادی در حوزه نظام حل مسائل و نشان دادن تمهیدات، تلاش و همت این قشر برای رفع مشکلات محله، منطقه و شهرشان پخش می‌شود.

وی افزود: چند سالی است برنامه‌های استعدادیابی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا شبکه‌های مختلف صدا و سیما و شبکه‌های خانگی در این حوزه، سرمایه گذاری جدی داشته باشند؛ از عصر جدید، حسینیه معلی گرفته تا برنامه پرمخاطب محفل که محور این برنامه‌ها، نمایش استعداد‌های فردی و جمعی است، اما این شب‌ها، برنامه نسل قاسم که قبل از افطار از شبکه نوجوانان به روی آنتن می‌رود مجالی فراهم ساخته تا تمهیدات، تلاش و همت جوانان و نوجوانان هیأتی و جهادگری را که دغدغه حل مسائل و برطرف کردن مشکلات محله، شهر و یا شهرستانشان را دارند، به نمایش بگذارد.

رحمانی افزود: نسل قاسم؛ به دنبال این است که امتداد مکتب حاج قاسم را در اندیشه و زندگی جوانان و نوجوانان هیئتی و جهادگر دهه هشتادی، نشان دهد. همچنین این برنامه در سری سوم خود به سراغ مجموعه‌های خودجوش مردمی رفته است تا نشان دهد، جوانان این مرزو بوم چگونه با ابتکار، خلاقیت و ایده پردازی از سد مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه مشکلات حوزه جوانان عبورکرده و بهترین روش را برای رفع مشکلات، اتخاذ می‌کنند.

وی ادامه داد: این برنامه می‌تواند الگویی برای جوانان جهادی کشور باشد. چون که در بسیاری از مواقع جوانان و نوجوان هیأتی و جهادگر سراسر کشور با همراهی و تسهیل‌گری مسئولان فرهنگی یا خیّران محلی، اتفاقات مبارکی را رقم زده‌اند و مشکلات بزرگی را برطرف کرده‌اند، اما هنوز آنطور که باید به حلقه‌های میانی میدان نداده‌ایم.

رئیس میز رشد و نوآوریِ اندیشکده هیأت با اشاره به اینکه ۵۸ مجموعه برای ارائه ایده‌هایشان به این برنامه دعوت شده‌اند بیان داشت: هر کدام از این گروه‌ها به مدت ۱۰ دقیقه فرصت دارند که با ابزار هنر و خلاقیت در حضور چهار داور و تماشاچیان، ایده‌ها و راه حل مشکلات را مطرح کنند این در حالی است که هر داور هزار امتیاز در اختیار دارد و پس از بررسی راهکار‌ها و ایده‌ها، امتیاز‌ها را بین گروه‌ها تقسیم می‌کند. پس از رأی داوران، ۴۸ ساعت برای آراء مردمی فرصت باقی است تا جمع امتیاز داوران و مردم، امتیاز نهایی هر گروه را مشخص کند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام محمد رحمانی، امیر فرزین، سید حسام نوربخش، نجمه قنبری و ماجده محمدی داوران و کارشناسان این برنامه هستند. همچنین قرار است پنج مجموعه برتر این برنامه از سوی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی مورد حمایت قرار گیرند.

برنامه نسل قاسم هر روز حدود ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه امید پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۳ روز بعد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.