فرماندار آوج گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان تعطیلات عید نوروز بیش از ۱۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

وحید زرگر فرماندار آوج اظهار کرد: با توجه به اقدامات مناسب مدیران شهرستان آوج به ویژه اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان و نشست ستاد خدمات سفر، امسال برای اولین سال شاهد بودیم که گردشگران، شهرستان آوج را به عنوان مقصد گردشگری در ایام نوروز انتخاب کرده و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آوج دیدن کردند.

فرماندار آوج افزود: مسافرین در ایام نوروز از بنا‌های تاریخی از جمله برج‌های خرقان، کاروانسرای تاریخی شاه عباسی شهر آوج، پل معلق آوج، مجموعه آب درمانی و آبگرم ارشیا و روستای چهل چشمه و چشمه علی بازدید داشتند.

وی با بیان این که ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، فرهنگ‌های بومی و ظرفیت‌های شهرستان آوج بود، گفت: بر اساس آمار دریافتی بیشترین بازدید‌ها از پل معلق و نوروزگاه ستاد خدمات سفر در کاروانسرای تاریخی شهر آوج صورت گرفت.

زرگر همچنین گفت: برگزاری برنامه‌های نوروزگاهی و رویداد محور، برنامه‌های ویژه خانواده و کودکان، اجرای آیین‌های مختص شهرستان آوج، مراسم افطاری از جمله اقدامات خوبی بود که در کاروانسرای تاریخی این شهر در ایام نوروز برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری در ایام نوروز در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران توسط بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان آوج با حضور نمایندگان فرمانداری، راهداری، بهداشت و میراث فرهنگی از مجتمع‌ها و رستوران‌های بین راهی، جایگاه‌های سوخت و آبدرمانی آبگرم اجرا شد.

آوج با بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری مرکز استان قزوین قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.