دستغیب:

همیاران ترافیک امسال تسهیلگر ترافیک نوروز بودند

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: در ایام نوروز ۵۵ نفر از همیاران مهربان ترافیک با پلیس راهوار استان در بحث تسهیل ترافیک و فرهنگ ترافیکی همراه بودند.

سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: از کار‌های اساسی فرهنگی مجمع خیرین بحث ترافیک و فرهنگ ترافیکی است این کار از سال ۹۴ توسط افراد داوطلب در مشاغل مختلف به طور مستمر تا به امروز ادامه داشته است.

این مقام مسئول گفت: قریب ۱۵۰ نفر داوطلب با همکاری پلیس راهور استان در راستای فرهنگ سازی ترافیک آموزش‌های لازم را دیده و پس از آن در تقاطع‌های پرتردد سطح شهر مردم را نسبت به فرهنگ ترافیکی راهنمایی و ارشاد می‌کنند.

او گفت: امسال نیز در نوروز ۱۴۰۲ همیاران مهربان ترافیک به رسم هرساله وقت خود را نذر کرده و تسهیلگر ترافیک نوروز بودند.

دستغیب گفت: یکی از مشکلات در بحث ترافیک وجود دارد این است که گفته می‌شود ۷۰ درصد مرگ و میر عامل انسانی است لذا وقتی عامل انسانی می‌شود ضرورت یک بسیج عمومی برای این کار باید وجود داشته باشد.

او گفت: متاسفانه آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای و خیابانی در نوروز ۱۴۰۲ با یک هواپیمای پهن پیکر برابری می‌کند و بسیار ناراحت کننده است از یک طرف نیروی انسانی از دست رفته است و از طرفی تصادفات ترافیکی بار سنگینی از هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی را به افراد خانواده و دوستان مصدوم وارد می‌کند و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ سلیمی جانشین پلیس راهور استان فارس گفت: با توجه به ترافیک حاصل از ورود گردشگران نوروزی به شهر شیراز همیاران مهربان ترافیک با هدف رفع مشکلات ترافیکی و روان سا زی ترافیک کمک می‌کنند.

او گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس راهوار و آموزش‌های لازم همیاران مهربان ترافیک با البسه متحد الشکل در تقاطع‌های پرتردد شهر به صورت راهنما و به منظور برطرف کردن گره‌ها و گلوگاه‌های ترافیکی باعث تسهیل در ترافیک به ویژه در ایام نوروز شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار