رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : در طرح بسیج سلامت نوروزی تعداد ۵۹۳ مورد از متصدیان مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمدرضا نادری رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : در طرح بسیج سلامت نوروزی تعداد هشت هزار و ۸۶۳ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی بین راهی و اقامتی در شهرستان کرمانشاه انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: ۳۵۰۰ مورد بازدید از کارگاه‌های قنادی تولید زولبیا و بامیه، ۲۸۵ مورد بازدید از مراکز تهیه و عرضه آش و حلیم، همچنین ۱۸۲ مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۹۴ بازرسی مشترک با ادارات نیز انجام شده، گفت: تعداد۵۹۳ مورد از متصدیان مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

نادری با اشاره به اینکه تعداد ۲۲۳ مورد از مراکز و اماکن متخلف تعطیل شدند، تصریح کرد: هشت و ۸۶۳ مورد بخش کیفیت مواد غذایی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از نمونه برداری ۱۰۲ مورد غذایی در این طرح خبر داد و عنوان کرد: شش هزار و ۶۸۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و معدوم شد.

وی با بیان اینکه به ۳۳ مورد شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ بهداشت رسیدگی شد، یادآوری کرد: طرح بسیج سلامت طرح هماهنگ در سراسر کشور بود که از ۲۴ اسفند سال گذشته شروع و تا ۱۴ فروردین سالجاری ادامه داشت.

نادری با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بر اماکن موادغذایی در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: همشهریان شکایات خود را در خصوص موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۱۹۰ مطرح کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.