به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان، ایام البیض گفته می‌شود که به خواندن دعای مجیر در آن، سفارش زیادی شده است.

در مفاتیح الجنان نقل شده است که دعای مجیر در میان دعا‌ها از جایگاه والایی برخوردار است و این موضوع، از حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز، روایت شده است.

 کفعمی در «بلد الامین» و «مصباح» دعای مجیر را ذکر کرده و در حاشیه آن، به فضیلت آن اشاره کرده است. از جمله این که هر که این دعا را در «ایام البیض» بخواند گناهش آمرزیده می‌شود.

 از عالمی نقل شده است که روز‌های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان، از خواندن دعای «مجیر» غفلت نکنیم. زیرا مضامین دعای مجیر، انسان را به کمال می‌رسانند و فکر نکنیم که دعا خواندن فقط برای ثواب است؛ دعا برای کمال انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، سخنران مذهبی، درمورد فضیلت ایام البیض بیان کرد: به شب‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان، ایام البیض گفته می‌شود. یعنی ایامی که مهتاب آن از همه زمان‌ها روشن‌تر است.

به گفته این سخنران مذهبی، در این سه شب ماه مبارک رمضان، دعای مهمی وارد شده است و فواید زیادی دارد و آن هم دعای مجرب مجیر است که جبرئیل امین هنگامی که پیامبر اکرم (ص) در مقام ابراهیم (ع) مشغول نماز بودند برای پیامبر خدا (ص) آوردند و فرمودند کسی که در این سه شب، این دعا را بخواند گناهانش آمرزیده می‌شود اگرچه گناهانش به عدد دانه‌های باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد.

حجت الاسلام فرحزاد افزود: خواندن دعای مجیر برای شفای مریض‌ها و همچنین، ادای دین و قرض و وسعت رزق و غنا و توانگری و رفع همّ و غم بسیار مفید است و دعای طولانی نیست و برخی گفته اند که خواندن این دعا در شب یا روز مانعی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار