معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۲، ۱۳ هزار و ۵۹۳ پرونده تخلف در بازار عرضه کالا و خدمات استان ثبت شد.

بخشعلی بیاتی افزود: این میزان تخلف در بازرسی کمیته نظارت و بازرسی مشهد و بازرسی اداره های صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در شهرستانها به دست آمده است که در مجموع از ۱۳ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در قالب انجام ۱۰۰ هزار و ۲۷۳ مورد بازرسی از سطح واحدهای عرضه کالا و خدمات انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: کمیته نظارت و بازرسی شهرستان مشهد شامل دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، اداره کل استاندارد، شرکت تاکسی رانی و انجمن خدماتی هتلهاست.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این راستا کمیته نظارت و بازرسی شهرستان مشهد ۹۲ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از سطح بازار انجام داده که منجر به تشکیل ۱۲ هزار و ۷۶۱ پرونده به ارزش ۱۲۵ میلیارد و ۹۳ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۶۲۳ ریال و مهر و موم ۱۳۲ واحد به علت گرانفروشی و عدم رعایت قوانین شده است.

بیاتی اظهار کرد: در طول اجرای طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز در شهرستان مشهد هزار و ۷۵۶ مورد شکایت مردمی در پایگاه های نظارتی دریافت شد که از این محل ۲۲ میلیارد و ۱۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۰۰ ریال به شاکیان مسترد شد.

وی ادامه داد: از ۱۳ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه هفت هزار و ۷۴۱ مورد بازرسی از سطح بازار شهرستانهای خراسان رضوی انجام گرفت که منجر به تشکیل ۸۳۲ مورد پرونده تخلف به ارزش ۲۲ میلیارد و ۵۳ میلیون و ۱۳ هزار و ۸۰۳ ریال تخلف شده است و در این مدت ۶۴۱ مورد شکایت مردمی دریافت شده که منجر به ۲ میلیارد و ۳۱۴ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۲۸ ریال استرداد وجه و مهر و موم ۲۴ واحد صنفی شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان استرداد وجه به شاکیان در شهرستان مشهد طی نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال قبل ۱۷۰ درصد و میزان پرونده های تخلف تشکیل شده ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیاتی با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان همزمان با نوروز امسال و تشدید نظارت بر عرضه کالاهای پر مصرف در این ماه اضافه کرد: طرح نظارتی ضیافت به منظور کنترل قیمتها و عرضه کالا و خدمات در خراسان رضوی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.