مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی و خروجی از سه پایانه مرزی فعال استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۴۸ درصد افزایش یافته است.

جعفر شهامت افزود: در سال ۱۴۰۱ باتوجه به رفع محدودیت های کرونایی و افزایش ظرفیت پذیرش ناوگان و نیز پیگیری های صورت گرفته بیش از ۳۱۴ هزار دستگاه کامیون حامل چهار میلیون و ۳۰۲ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از سه پایانه مرزی دوغارون، لطف آباد و سرخس تردد داشته است.

وی گفت: بیش از ۳۸ هزار دستگاه کامیون حامل ۵۴۷ هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی یاد شده در سال ۱۴۰۱ وارد کشور شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از لحاظ تردد ۴۲ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: همچنین ۹۰ هزار دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۸۶۱ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه های مرزی استان از کشور خارج شده اند که با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است.

شهامت بیان داشت: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای مرکزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۵۶ درصد و ۷۰درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همچنین گفت: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون با افغانستان ۵۲۶ دستگاه و میانگین تردد روزانه از مرزهای مشترک با ترکمنستان ۶۱۷ دستگاه کامیون ثبت شده است.

شهامت افزود: در سال ۱۴۰۱ بیشترین افزایش در ترددهای ترانزیتی مربوط به پایانه مرزی لطف آباد و بیشترین افزایش در تردد محموله های وارداتی و صادراتی مربوط به پایانه مرزی سرخس است.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به هدف گذاری های صورت گرفته در سال گذشته مبنی بر از سرگیری ترددهای حمل یکسره به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی در قالب توافقات کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای و نیز بازگشایی مجدد مرز باجگیران، روند افزایشی در کلیه رویه های حوزه حمل و نقل بین المللی استان در سال جدید ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.