مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : ۲۵۰ هزار زائر در ۴۵ روز گذشته از یادمان والفجر ۸ بازدید کردند.

مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : در مدت زمان  ۴۵ روزه که از اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود ۲۵۰ هزار زائر از بارگاه شهدای گمنام در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار بازدید و در اروند رود گشت دریایی را تجربه کردند.

به گفته او این حجم از گردشگر را زائران بومی و غیر بومی در قالب کاروان های راهیان نور تشکیل می دهند.

به گفته او استقرار یدک کش جهت پهلو دهی و جداسازی کشتی حامل مسافران و زائران ، از جمله اقدامات مدیریت بنادر آبادان به ویژه اداره بندر اروندکنار در راستای تسهیل سفر و رفاه حال زائران و راهیان نور در این مدت بود.

این مسئول گفت : یک فروند ناجی ۱۷  نیز با هدف افزایش ضریب ایمنی گشت های دریایی ، در اسکله محل یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار مستقر و حین گشت و سفر دریایی زائران و گشت در اروندرود ، کشتی حامل مسافران را همراهی می‌کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : تیمی هشت نفره و مرتبط با نوع خدمات به زائران  حضور کامل داشت که توزیع جلیقه نجات بین زائران قبل از ورود آنها به کشتی لندینگ کرافت و راهنمایی زائران و همچنین نصب علائم هشداری را به عهده داشت.

مدیر بنادر و  دریانوردی آبادان تاکید کرد در سفرهای گردشگری که نوروز ۱۴۰۲ در اروندرود انجام شد هیچ گونه حادثه ای رخ نداد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.