بذرپاش گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش شناور‌های گردشگری بوده، چرا که باعث کاهش خروج ارز از کشور می شود.

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست ویدئو کنفرانسی با ستاد خدمات سفر هرمزگان گفت: این استان باید برنامه مدونی برای توسعه گردشگری در جزایر و اضافه کردن تعداد جزایر مقصد گردشگری داشته باشد، جزایرِ مقصد گردشگری در هرمزگان باید افزایش یابد که در این راستا هر کاری همچون توسعه و یا ساخت اسکله‌ها لازم است را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین از استانداری هرمزگان تقاضا داریم نامه‌ای با این مضمون به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده تا این موضوع در دولت و مجلس پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هرمزگان در حوزه بندری و گردشگری دریایی در سال‌جاری رکورد‌های خوبی ثبت کرد به نحوی که افزون‌بر سه میلیون و ۶۶۴ هزار نفر مسافر با شناور‌های مسافری به جزایر رفته و ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار گردشگر دریایی از شناور‌های تفریحی استفاده کردند و همچنین حدود ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو نیز جابه‌جا شد.

بذرپاش ابراز کرد: هرمزگان از نظر دریایی در سالجاری رشد ۱۲ درصدی را در پنج جزیره مقصد سفر و گردشگری تجربه کرده که این به دلیل موقعیت و ظرفیت‌های منحصر به فرد آن است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش ظرفیت شناور‌های گردشگری بوده و هرچه می‌توان باید از ظرفیت تولید داخل برای این منظور استفاده کرده و موافق وارد کردن شناور‌های دسته دوم تفریحی نیز هستیم.

بذرپاش افزود: هرچه شناور‌های تفریحی در کشور توسعه یابد از ارز بری و خروج ارز از کشور می‌کاهد و بیشتر می‌توان از این ظرفیت در کشور استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نقاط حادثه خیز استان نیز گفت: دستور رفع نقاط حادثه خیز محور لار - کهورستان صادر و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی اشاره کرد: موضوع نقاط حادثه خیز بندرلنگه به پارسیان را نیز دنبال می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.