رییس مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: ایام نوروز با توجه به کاهش نسبی مشکلات ناشی از کرونا و آب و هوای مناسب، شاهد افزایش ۶ درصدی تردد نسبت به سال قبل بودیم.

حمید احمدی در رابطه با وضعیت راه‌ها و جاده‌های این استان در ایام نوروز گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، متوسط تردد بین استانی روزانه حدود ۱۸۵ هزار وسیله نقلیه بوده است که تغییرات مجموع تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه در نوروز سال ۱۴۰۱، ۶ درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: تردد بین استانی در روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰ هزار و ۲۰۴ وسیله نقلیه بود که نسبت به روز گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

او، در رابطه با سهم رویت پلاک در استان از ابتدای طرح تا ۱۳ فروردین ماه گفت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح تقریبا یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۲۵ پلاک یکتا خودرو با ترکیب مبدا استانی ثبت و حدود ۱۱ میلیون رویت پلاک در محور‌های غیر شهری استان مشاهده شده است.

احمدی اعلام کرد: بیش از ۵۶ درصد خودرو‌ها یعنی حدود ۳۶۷ هزار خودرو ماندگاری کمتر از یک روز در استان داشته و هفت درصد خودرو‌ها بین پنج تا هفت روز در استان ماندگاری داشته‌اند.

محور‌های دارای بیشترین اوج تردد

او در خصوص محور‌های دارای بیشترین اوج تردد در روز ۱۳ فروردین ماه نیز گفت: متوسط تردد در محور مردشت_شیراز ۲۳هزار و ۱۲۵ وسیله نقلیه و این رقم در محور سپیدان_شیراز حدود ۴۱ هزار و ۲۴۸ وسیله نقلیه بوده است.

احمدی گفت: در محور شیراز_سپیدان حدود ۳۰ هزار و ۵۵۵ وسیله نقلیه، محور شیراز_کازرون ۲۹ هزار و ۹۰ وسیله نقلیه و محور کوار_ شیراز ۲۹ هزار و ۳۳۰ وسیله نقلیه تردد داشتند.

ثبت ۵۶۰ هزار تخلف در محور‌های مواصلاتی فارس

او در رابطه با آمار سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور از ابتدای طرح تا ۱۳ فروردین ماه گفت: ۱۸۷ سامانه فعال داشتیم که حدود ۵۶۰ هزار و ۲ تخلف از این سامانه‌ها دریافت شده است که بیشترین تخلفات مربوط به محور ایزدخواست_ آباده، محور جهرم و سه راهی کوار بوده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: تعداد کل تخلفات ثبت شده در روز ۱۳ فروردین ماه حدود ۵۲ هزار و ۳۴۹ تخلف بوده است که بیشترین تخلفات در کمربندی شیراز قبل از تقاطع رودکی، کمربندی شیراز قبل از تقاطع شهید فرصتیان، کمربندی شیراز قبل از ورودی بلوار عدالت و کمربندی شیراز ورودی جوادیه رخ داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.