مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به ۲۲۱ نفر که دچار حیوان گزیدگی شده بودند، خدمات رسانی شد.

 اصغر نوروززاده در تشریح عملکرد مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در حوزه مراقبت بیماری‌های واگیر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این مدت تعداد ۳۶ نمونه التور (وبا) تهیه شد که همه منفی بودند.

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۲۵ مورد نمونه بیماری مالاریا در استان منفی شدند.

وی تعداد نمونه‌های آنفلونزا را ۱۹۷ مورد مشکوک اعلام کرد و گفت:  از این تعداد ۴۵ نفر محتمل و تنها تست یک نفر مثبت قطعی بود.

مهندس نوروززاده ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی یک نمونه بیماری سرخک و ۲۹۶ مورد سایر نمونه‌ها برای تشخیص بیماری‌ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد شناسایی شده مشکوک به بیماری‌های واگیر-بیماریابی سندرمیک نیز ۴۶۳ مورد بود.

مهندس نوروززاده تعداد حیوان گزیدگی را ۲۲۱ نفراعلام کرد و افزود: در این مدت ۵۷۴ دز واکسین هاری تزریق گردید.

وی یادآور شد: همچنین  ۲۹۱ بار پایش بیماری‌های واگیر در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.


بیشتر بخوانید


مهندس نوروززاده با اشاره به تداوم فعالیت کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ایام بسیج خدمات سلامت نوروزی و رمضان در همه شهرستان‌های استان گفت: در نرم افزار "سلامت نوروزی و جوانی جمعیت" اطلاعات کشیک بیماری‌های شهرستان‌ها و محتوا‌های اموزشی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید۱۹ در دسترس است.

وی تصریح کرد: این اپلیکشن از طریق نشانی الکترونیکی https://hseskums.ir/Health.apk قابل دسترس و تاکنون بیش از ۱۱ هزار بار توسط افراد با ip‌های مختلف نصب شده است.

به گفته وی؛ چنانچه در استان شاهد تخلف بهداشتی بودید می‌توانید موارد را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۹۰ گزارش دهد همچنین 
برای ارتباط با واحد کشیک مبارزه با بیماری‌های استان می‌توانید با شماره تلفن ۰۳۸۳۲۲۲۳۶۶۲ تماس حاصل نمایید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.