سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه از شناسایی ۳۳۰ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در استان کرمانشاه خبر داد.

بهزاد شهبازی سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۳۰ کودک در استان کرمانشاه به اتیسم دچار هستند که در مرکز آموزشی و توانبخشی "حس پنهان" بهزیستی از سنین ۲ تا ۱۸ سالگی به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه این مرکز با هدف آموزش و توانبخشی کودکان اتیسم در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد، گفت: ظرفیت اسمی این مرکز ۵۰ نفر است که از این تعداد هزینه‌های ۴۱ نفر آن‌ها از محل یارانه‌های بهزیستی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه "اوتیسم" یک اختلال رشدی-عصبی مادام‌العمر است، گفت: این بیماری در حدود سه‌سالگی بروز می‌کند. این اختلال بر ارتباط و تعامل اجتماعی فرد تأثیر مخرب خواهد داشت.

شهبازی تصریح کرد: افراد دارای این اختلال با علائق محدود، رفتار‌های تکراری و ناتوانی در زمینه ارتباط و اجتماعی‌شدن، مشخص می‌شود، که این امر به دلیل تفاوت در شیوه‌های تخیل و تفکر آنهاست.

این مسئول با بیان اینکه بیماری اوتیسم از ۱۸ ماهگی تا دو سالگی در کودکان قابل تشخیص است، تصریح کرد: این افراد با تشخیص نوع و شدت معلولیت، توسط کمیسیون پزشکی بهزیستی استان کرمانشاه یا ارائه گواهی روان‌پزشک و تأیید توسط پایگاه غربال‌گری و تشخیص اختلال طیف اوتیسم و با اجرای آزمون تشخیصی، در محدوده سنی ۲ تا ۱۸ سال در این مرکز پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به این افراد خدمات خدمات توان‌بخشی، روان‌شناختی، آموزشی و هنری ارائه می‌شود، گفت: هدف از این خدمات، زمینه‌سازی برای حضور فرد دارای اتیسم در جامعه و فراهم آوردن شرایط زندگی عادی از طریق آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های خودیاری و ارتباط با دیگران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.