محرم زاده از تخصیص اعتبار و انتخاب پیمانکار سد آرباطان هریس خبر داد و گفت: این سد به زودی آبگیری می‌شود.

آقای محرم زاده در جلسه شورای اداری شهرستان هریس گفت: با وجود مشکلات متعدد و محدودیت‌های مالی اعتبار احیای سد آرباطان تخصیص یافته و قرارداد آن در حال امضا است.

وی ادامه داد: همچنین برای سد هرزه ورز که آب شرب هریس را تامین خواهد کرد تدوین اطلاعات مشاوره‌ای و مطالعات ژئوتکنیکی انجام شده و برای تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیز از اعتبارات ماده ۵۶ حدود ۵۰ میلیاردتومان تخصیص یافته بود و در بودجه ۱۴۰۲ نیز ۱۲ میلیارد تومان برای اتمام آن در نظر گرفته شده است.

آقای محرم زاده همچنین از تخصیص اعتبار از ماده ۵۶ به مبلغ ۱۲۵میلیارد تومان برای اتمام نواقص بزرگراه تبریز _ هریس _ اهر از جمله نصب علایم و ایمن سازی دوربرگردان‌ها و نواقصات جزئی خبر داد.

وی ادامه داد: معادن منطقه نیز فعال شده و مراحل ساخت کارخانه و اکتشافات به پایان رسیده و آماده استخراج است و بزودی معدن مس سوناجیل به بهره برداری می‌رسد و اقتصاد و اشتغال منطقه متحول می‌شود.

فرماندار هریس نیز در این جلسه از این شهرستان به عنوان یکی از مناطق دارای ظرفیت ویژه گردشگری و صنعتی نام برد و گفت: طبیعت بکر و بی مانند منطقه بستری مناسب برای توسعه گردشگری است و در صورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی این صنعت در این شهرستان توسعه می‌یابد.

آقای جلیلوند همچنین بر لزوم برنامه ریزی به منظور ایجاد تحرک در حوزه صنعتی و معدنی شهرستان در سال جدید و توجه جدی به زیرساخت ها، اتمام طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های عمرانی از جمله تصفیه خانه آب شرب، تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس، ساخت مراکز ورزشی و تفریحی و ارتقای درجه راه‌های بین شهری تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار