۲۵۵ پرونده تخلف صنفی در طرح ویژه نظارتی نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان اداره کل صمت خراسان جنوبی تشکیل شده است.

تهوری معاون بازرسی و حمایت از  مصرف کنندگان اداره کل  صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در طرح ویژه نظارتی نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۵ هزار و  ۲۵۱ بازرسی انجام و ۲۵۵ پرونده تخلف تشکیل شده است.  

او ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۱۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: کالا‌های پرمصرف رمضان شامل خرما، زولبیا، بامیه، انواع شیرینی، سوپ، آش و حلیم و مراکز پخت و رستوران‌ها مورد توجه  و نظارت بازرسان است.

تهوری با بیان اینکه ۴۰ بازرس اداره کل  صمت به همراه بازرسان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و رؤسای شعب تعزیرات بر بازار ماه مبارک رمضان نظارت می‌کنند، تصریح کرد: تیم‌های بازرسی در هنگام افطار نیز در سطح بازار نسبت به رصد و پایش کالا‌های هدف اقدام می‌کنند.  

معاون بازرسی و حمایت از  مصرف کنندگان اداره کل  صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: بیشترین تخلفات عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و گرانفروشی بوده است.  

او از متصدیان واحد‌های صنفی خواست تا با توجه به جرائم در نظر گرفته شده نسبت به  نگهداری فاکتور خرید کالا‌های موجود در واحد صنفی و ارائه به بازرسان و درج قیمت کالا و نصب نرخ نامه در معرض دید مردم  در سال ۱۴۰۲  اقدام کنند تا دچار مشکل  و پرداخت جریمه  نشوند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.