سردار جلالی گفت: احمد متوسلیان در این سال‌ها بیش از آنکه یک نام باشد تداعی کننده یک نسل و رسم بوده است.

نام احمد متوسلیان در روز‌های گذشته و پس از دیدار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه با مادر حاج احمد، بار دیگر در فضای مجازی برجسته و این بار این احتمال و نظر که وی در همان لحظات نخست پس از دستگیری به شهادت رسیده است، بیشتر مطرح شد.

شهادت دو مستشار نظامی ایران در حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نیز موجب شده است تا این روز‌ها یاد و نام اولین فرمانده لشکر محمد رسول الله (ص) گرامی داشته شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با انتشار یادداشتی در واکنش به اعلام رسمی شهادت حاج احمد متوسلیان پس از ۴۱ سال نوشت: متوسلیان زنده است مادامی که آرمان آزادی قدس زنده است.

متن این یادداشت بدین شرح است:احمد متوسلیان در این سال‌ها بیش از آنکه یک نام باشد تداعی کننده یک نسل و رسم بوده است.

متوسلیان فرزند دیگری از مکتب خمینی است، همچون قاسم سلیمانی.

راه و رسم متوسلیان و سلیمانی، جهاد با خبیث‌ترین دشمن‌ها در جغرافیای منطقه‌ای و جهانی بود.

هرچند شنیدن خبر قطعی شهادت حاج احمد برای همه علاقه‌مندان به او پایان تلخ سال‌ها چشم‌انتظاری است، اما بدون شک احمد متوسلیان زنده است مادامی که آرمان آزادی قدس شریف در جغرافیای ایران اسلامی و مقاومت زنده و تپنده است.

۴۱ سال از نبودن حاج احمد گذشت، اما او با شهادتش در مسیر آزادی قدس شریف در تاریخ ماند و جاودانه شد.

صبح روز دوشنبه ۱۴ تیرماه سال ۶۱ احمد متوسلیان تصمیم گرفت به همراه سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در لبنان، برای تهیه گزارش از وضعیت پیشروی نیرو‌های اسرائیلی و شیعیان لبنان عازم بیروت شود. در این سفر علاوه بر حاج احمد و موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان (خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی) نیز او را همراهی کردند.

سرانجام در ساعت ۱۲ ظهر ۱۴ تیرماه ۶۱ خودروی بنز سفارت ایران حامل فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) در پست بازرسی برباره در ۴۰ کیلومتری شمال بیروت توسط نیرو‌های فالانژ طرفدار اسرائیل متوقف و سرنشینان آن ربوده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
تا کی مفقود الاثر میمونن ؟؟
آخرین اخبار