آذربایجان‌غربی رتبه پنجم توسعه شبکه فیبرنوری کشور را در اختیار دارد

مدیرکل شرکت مخابرات آذربایجان غربی گفت: این استان از لحاظ ضریب تحت پوشش فیبر نوری در بین استان‌های کشور رتبه پنجم را در اختیار دارد.

قاسم چنگیز نوری مدیرکل شرکت مخابرات آذربایجان غربی گفت: این استان با بیش از ۱۰ هزار متقاضی استفاده کننده از خدمات مخابراتی از بستر فیبرنوری در رده هشتم کشوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان در سال جاری شامل ۲ هزار کیلومتر و اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که ظرف مدت ۲ سال توسط شرکت مخابرات اجرا می‌شود.

مدیرکل شرکت مخابرات آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال ۱۱ هزار کیلومتر فیبرنوری ظرفیت سازی شده است، افزود: متقاضیان استفاده از این نوع خدمات می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و امور مشترکین نسبت به تعیین وضعیت خدمات دهی و خرید خدمات این بستر اقدام کنند.

نوری با بیان اینکه امکانات مخابراتی فیبرنوری قابل مقایسه با کابل مسی نیست، گفت: امکان اهدای حداقل ۲ شماره ثابت و همچنین برخورداری از خدمات دیتا با سرعت ۳۰۰ مگابایت در کنار کیفیت و نگهداری ارزان از جمله مزایای فیبرنوری است.

وی یادآور شد: از سال گذشته در ۱۱ شهرستان زیرساخت‌های ارائه خدمات باند پهن بر بستر فیبرنوری ایجاد شده و امسال علاقه مندیم با همراهی رسانه‌ها این خدمات را به صورت گسترده در اختیار مردم قرار دهیم.

نوری تاکید کرد: همچنین طی توافق بین استانداری و شرکت مخابرات اجرای شبکه فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک شاهد حل مشکلات اهدای تلفن ثابت و خط دهی در این شهرک‌ها خواهیم شد.

وی به نقش فیبر نوری در افزایش پاسخگویی به کسب و کار‌های مجازی افزود: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم نهایت تلاش و همکاری خود را در راستای توسعه شبکه فیبر نوری در آذربایجان غربی با مخابرات داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.