مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روز‌های ۲۰ تا ۲۵ فروردین ماه در آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه و مسابقات اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم نیز روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال با حضور پنج دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا و ۱۷ مدال‌آور سال ۲۰۲۲ که چهره‌های برتر شده اند برگزار خواهد شد. ژولامان شارشن بیکوف و آکژول مخمودوف کشتی‌گیران قهرمان جهان از قزاقستان به ترتیب در وزن‌های ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم برای کسب موفقیتی دیگر به مصاف حریفان آسیایی می روند.

امین میرزازاده دارنده مدال نقره جهان هم در وزن ۱۳۰ کیلوگرم پس از کسب مقام اول در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

قزاقستان که میزبان این دوره از رقابت‌ها است با چهار مدال آور مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ خود پا در این رقابت‌ها گذاشته است و سعی دارد عنوان قهرمانی را در کشور خودش به دست آورد. این در حالی است تیم‌های قرقیزستان و ایران هر کدام به ترتیب با در اختیار داشتن ۵ و ۴ مدال آور دور گذشته خود به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند.

بر اساس این گزارش، سایلیک ولیهان کشتی‌گیر چینی و دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم، به امید اینکه بتواند برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال و سکو برسد، با کاهش و تغییر وزن به ۵۵ کیلوگرم آمده است.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی از ایران و نیراج از هند هر دو مدال برنز دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا را دارند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم کبیسپایف کشتی‌گیر سرشناس قزاق‌ها است، او دارنده مدال طلای آسیایی ۲۰۱۸ و سه مدال جهانی بزرگسالان (۲۰۱۵، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱) است. حضور او در رقابت‌های قهرمانی آسیا بی شک مبارزات این وزن را حساس و دشوار خواهد کرد. هانسلو کره‌ای هم که دارنده مدال نقره آسیا در سال ۲۰۲۲، در این وزن به میدان می‌رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محموداف، فینالیست المپیک توکیو و قهرمان جهان، تلاش خواهد کرد تا دومین قهرمانی متوالی خود در آسیا را به دست آورد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، دیاس کالن قزاق به دنبال یک مدال دیگر در رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده تلاش خواهد کرد تا مدال طلای آسیایی ۲۰۲۲ خود را تکرار کند. جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان نیز به دنبال دومین قهرمانی آسیایی خود است با این تفاوت که او در سال گذشته در وزن ۸۲ کیلو حضور داشت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی، دارنده مدال طلای آسیایی از ایران و ژوزوبیکوف قرقیز که به دنبال کسب پنجمین سکوی قهرمانی آسیایی خود است رقابت حساسی با نماینده ایران خواهد داشت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز علاوه بر امین میرزازاده، علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان، مینسوک کیم کره جنوبی و رومن کیم از قرقیزستان خواهند بود که سه نفر اول مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار