مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از استقرار ۷۱ نفر از نیرو‌های امدادی هلال احمر در نقاط پرتردد استان همزمان با روز طبیعت خبر داد.

 قاسم غریب آبادی گفت: همه ساله در سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت به جهت استفاده بیشتر مردم از تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی، احتمال تصادفات و خطر برای مردم و مسافرین بسیار بیشتر است، از این روی امسال برای اولین بار هلال احمر استان اقدام به استقرار نیرو‌های عملیاتی در نقاط پرتردد که از قبل شناسایی شده است استقرار پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه این نیرو‌ها مکمل نیرو‌های مشارکت کننده در طرح نوروزی ۱۴۰۲ هستند، افزود: ۷۱ نجاتگر داوطلب و نجاتگر پرسنل با بکارگیری ۱۳ دستگاه خودروی کمک دار سبک، ۶ دستگاه سواری و ۴ دستگاه موتورلانس و یک دستگاه خودروی نجات ویژه برای پوشش حوادث احتمالی در نقاط پیش بینی شده استقرار پیدا کردند.

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر همه ساله طی ایام نوروز در قالب پویش بهرفت با ارائه توصیه‌های ایمنی رانندگی به مردم و ایجاد تعهد اخلاقی میان مسافرین سعی می‌کند میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن را کاهش دهد و امسال به دستور استاندار گلستان نیرو‌های داوطلب هلال احمر برای کاهش رفتار‌های ترافیکی رانندگان در کنار راهدای و پلیس راه استان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: براساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان (EOC) امروز ۱۳ فروردین ماه ۳ حادثه توسط هلال احمر استان پوشش داده شده است، این حوادث ۱۰ حادثه دیده و ۸ مصدوم داشته و ۴ نفر از مصدومان توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

او افزود: این حوادث در جاده آزادشهر به علی آباد کتول، جاده توسکستان به شاهرود و روستای ایمر ملاساری در گنبدکاووس اتفاق افتاده است.

در ایام نوروز ۶۸۷ نیروی عملیاتی هلال احمر استان در ۲۱۲ عملیات و خدمات مشارکت کردند و خدمات امدادی ارائه دادند.

برچسب ها: هلال احمر ، روز طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار