مدیرکل میراث‌فرهنگی قم گفت:خوشبختانه در تعطیلات نوروزی امسال شاهد بازار سیاهی در زمینه اسکان زائران نبودیم.

 علیرضا ارجمندی امروز با حضور در محل کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائران استان در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: تعطیلات نوروزی امسال از نظر قیمت، بازار سیاهی را در اسکان قم نداشتیم و شاهد تعادل قیمتی برای اقامت در قم بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه نرخ اقامت در استان قم نسبت به برخی استان‌ها همچون مشهد، شیراز و تهران گران نیست، گفت: الحمدلله زائران و مسافرانی که به قم در ایام نوروز سفر می‌کنند از اقامت رایگان تا اقامت در هتل چهار ستاره می‌توانند داشته باشند.

او عنوان کرد: در حوزه اسکان بایستی سرمایه‌گذاری مناسبی صورت بگیرد و ظرفیت و تعداد اقامتگاه‌های رسمی در استان قم رشد کند و برای اقشار مختلف مردم ایران و گردشگران امکان اقامت فراهم شود.

او با اعلام اینکه به دنبال ساخت کمپ‌های اقامتی برای زائران شهر کریمه اهل بیت (س) هستیم، مطرح کرد: منظور از کمپ، مجموعه‌هایی برای مسافران و گردشگران است که علاوه بر ارزان‌قیمت بودن، دارای خدمات رفاهی مختلف همچون اقامت، بازار خرید، فروشگاه‌های تغذیه‌ای، شهربازی، مکانیکی و... است.

ارجمندی به ساخت ۴ هتل پنج ستاره در قم اشاره کرد و گفت: در زمینه فرهنگ سازی گردشگری و میزبانی از گردشگران و تهیه زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری بیشتر گردشگران در استان قم، رسانه می‌توانند نقش برجسته و اثرگذاری را ایفا کند.

او در حوزه آمار اسکان نوروزی استان قم بیان کرد: از ۲۳ اسفند ماه تا کنون، بیش‌از ۳۵۲ هزار زائر و مسافران نوروزی در قم اسکان یافته‌اند که بیش‌از ۱۵۳ هزار نفر از این آمار برای اقامتگاه های رسمی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اضافه کرد: همچنین در این مدت، بیش از ۳۱۰ مورد نظارت و بازرسی از اماکن اقامتی و هتل‌ها و مراکز اسکان استان توسط گشت‌های مشترک اداره‌کل صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار