بسیاری از گردشگران در تعطیلات نوروزی پس از دیدن دریاچه ارومیه از وضعیت خوب آبگیری این دریاچه پس از سال‌ها خشکسالی ابراز خوشحالی کردند.

اسفند سال گذشته با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به بهره برداری رسید.

در فاز نخست این طرح سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می‌کند.

در تعطیلات نوروزی امسال بسیاری از گردشگران از دریاچه ارومیه بازدید کردند و از وضعیت خوب این دریاچه پس از سال‌ها که خشکسالی گریبانگیر این دریاچه شده بود ابراز خوشحالی و رضایت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
به جای مصاحبه خوب 4تا فیلم و تصویر نشون بدید این چطور نشون دادن یک حادثه و اتفاق هست اتفاق رو که مصاحبه نمی گیرن نشون میدن از متن رفتید حاشیه .....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
سلام باشگاه خبرنگاران کارخانه قند مهاباد بعد از رمضان افتتاح می شود. با افتتاح این کارخانه، کشاورزان بیشتری به سمت کشت چغندر سوق داده می شوند.ظاهرا این کارخانه استوک از خراسان جمع آوری و به آذربایجان منتقل شده است. ظرفیت این کارخانه تولید ۵۶ هزار تن شکر است که برای تولید این رقم بایستی در روز ۷۵۰۰ تن چغندر به خط تولید تزریق شود.دقت کنید که برای تولید هر کیلوگرم چغندر ۸۰۰ لیتر آب لازم است. یعنی در خراسان فهمیدند که این چه آفتی است، فرستادند اینجا..‌.الان با این وضعیت که با کلی پول کیلومتر ها آب رسوندن به دریاچه چطور شده مسئول ها مجوز به این کارخونه دادن خواهشا شما رو به امام حسین یک خبر در مورد این کارخونه و آفات اون برای منطقه برین علی یارتون