رئیس مرکز بهداشت آبادان از انجام بیش از ۹۰۰ کلرسنجی آب آشامیدن ،کنترل وضعیت بهداشتی استراحتگاه‌ها و آشپزخانه‌های یادمان‌های دفاع مقدس خبر داد.

جعفر ربیحاوی رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: با توجه به حضور زائران در یادمان‌های دفاع مقدس همزمان با تعطیلات نوروز کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در ۶۷ مورد بازرسی بیش از ۹۰۰ تست کلرسنجی را در این مکان‌ها انجام دادند.

به گفته او در این بازرسی‌ها  ۹۷ نمونه‌برداری میکروبی آب همراه با سنجش میزان کدورت و EC توسط کارشناسان بهداشت نیز صورت گرفته و نواقص مشاهده شده پس از ارزیابی به متولیان به صورت حضوری و مکتوب به منظور پیگیری و رفع مشکل اعلام شد.

این مسئول گفت: این بازرسی‌ها با هدف تحت کنترل‌های بهداشتی از مواد غذایی در حال عرضه در بازار چه یادمان والفجر ۸، نظارت بر وضعیت صحیح دفع پسماند، کنترل وضعیت بهداشتی استراحتگاه‌‎ها و آشپزخانه‌‎ها و دفع فاضلاب طبق چک لیست‌های مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و کنترل وضعیت دفع فاضلاب انجام شد.

آقای ربیحاوی یادمان شهدای والفجر۸ اروندکنار، یادمان دشت ذوالفقاری و اردوگاه‌های پیامبر اعظم (ص) و فاطمه زهرا (س) پوشش بهداشتی مناطق مورد بازدید و استقرار زائران راهیان نور را از مناطقی اعلام کرد که بازرسان مورد پایش سلامت قرار دادند..

رئیس مرکز بهداشت آبادان اعلام کرد که سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و گزارشات ارسالی در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط پاسخ داده می‌شوند..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.